Numărul vehiculelor electrice la nivel mondial continuă să crească rapid. A ajuns la 42 de milioane

29 Iul. 2024, 12:19
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Iul. 2024, 12:19 // Actual //  bani.md

Conform celor mai recente date ale Centrului de Cercetări în Domeniul Energiei Solare și a Hidrogenului (ZSW) din Germania, numărul vehiculelor electrice (EV) pe plan mondial a crescut semnificativ. La finalul anului trecut, în circulație erau aproximativ 42 milioane de mașini cu motoare electrice, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 50% față de 2022. Această cifră include vehicule complet electrice, hibride plug-in și mașini electrice cu prelungitor de autonomie (Range Extender).

China continuă să domine piața globală de vehicule electrice, având 23,4 milioane de mașini electrice, reprezentând mai mult de jumătate din stocul mondial. Statele Unite urmează cu 4,8 milioane, Germania cu 2,3 milioane, Franța cu 1,6 milioane și Marea Britanie cu 1,5 milioane.

Creșterea în China este deosebit de robustă, atingând 60% în acest an, ceea ce sugerează o consolidare a poziției sale de lider în domeniu. În contrast, alte țări au avut creșteri mai modeste.

Pentru ca Germania să-și atingă obiectivele de electromobilitate, este necesar un impuls suplimentar al pieței, a declarat Andreas Püttner de la ZSW. El a subliniat că inițiativa Guvernului german de a promova vehiculele electrice reprezintă doar un prim pas și a sugerat renunțarea la subvențiile pentru vehiculele pe benzină și motorină.

Anul trecut, cei mai mari producători de vehicule complet electrice și hibride plug-in au fost firma chineză BYD, cu peste trei milioane de unități, compania americană Tesla, cu 1,8 milioane, și grupul german VW, cu un milion. Pe locul șase s-a situat BMW, cu aproximativ 570.000 unități, iar pe locul zece Mercedes, cu aproximativ 400.000 EV.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII