Numărul vehiculelor electrice la nivel mondial continuă să crească rapid. A ajuns la 42 de milioane

29 Iul. 2024, 12:19
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Iul. 2024, 12:19 // Actual //  bani.md

Conform celor mai recente date ale Centrului de Cercetări în Domeniul Energiei Solare și a Hidrogenului (ZSW) din Germania, numărul vehiculelor electrice (EV) pe plan mondial a crescut semnificativ. La finalul anului trecut, în circulație erau aproximativ 42 milioane de mașini cu motoare electrice, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 50% față de 2022. Această cifră include vehicule complet electrice, hibride plug-in și mașini electrice cu prelungitor de autonomie (Range Extender).

China continuă să domine piața globală de vehicule electrice, având 23,4 milioane de mașini electrice, reprezentând mai mult de jumătate din stocul mondial. Statele Unite urmează cu 4,8 milioane, Germania cu 2,3 milioane, Franța cu 1,6 milioane și Marea Britanie cu 1,5 milioane.

Creșterea în China este deosebit de robustă, atingând 60% în acest an, ceea ce sugerează o consolidare a poziției sale de lider în domeniu. În contrast, alte țări au avut creșteri mai modeste.

Pentru ca Germania să-și atingă obiectivele de electromobilitate, este necesar un impuls suplimentar al pieței, a declarat Andreas Püttner de la ZSW. El a subliniat că inițiativa Guvernului german de a promova vehiculele electrice reprezintă doar un prim pas și a sugerat renunțarea la subvențiile pentru vehiculele pe benzină și motorină.

Anul trecut, cei mai mari producători de vehicule complet electrice și hibride plug-in au fost firma chineză BYD, cu peste trei milioane de unități, compania americană Tesla, cu 1,8 milioane, și grupul german VW, cu un milion. Pe locul șase s-a situat BMW, cu aproximativ 570.000 unități, iar pe locul zece Mercedes, cu aproximativ 400.000 EV.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO