Obiceiuri pe care îți pierzi timpul în zadar! Renunță la ele chiar acum

12 Mart. 2021, 06:00
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
12 Mart. 2021, 06:00 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Odată ce vei renunța la aceste obiceiuri, vei economisi timp pentru lucruri mai importante. Pentru a vă folosi timpul în mod rațional este recomandat să-ți programezi acțiunile și să înțelegi care sunt prioritare.

1. Să fii dispus să-i ajuți pe toți cei din jur

Este important să ajuți oamenii, prietenii când este necesar. Dar nu te poți sacrifica și pune interesele, responsabilitățile și sănătatea emoțională pe altarul relațiilor. Trebuie să fii conștient că nu îi poți ajuta pe toți, astfel vei pierde energie și putere.

2. Așteptați momentul potrivit

Dacă îți dorești ceva cu adevărat, nu aștepta momentul potrivit, el poate să nu apară niciodată. Cel mai bun moment este acum. Acționează acum, nu aștepta momentul potrivit.

3. Setezi obiective fără a acționa

Înainte de a vorbi despre ceva, asigură-te că nu sunt doar vorbe, dar ai de gând să acționezi.

4. Mergeți la centrul comercial și la site-urile magazinelor online atunci când nu aveți bani pentru achiziții

Evitați să vizitați magazinele dacă nu aveți bani, să recunoaștem, de cele mai multe ori „doar ne uităm”. Poți face acest lucru, doar în cazul în care vrei să economisești pentru ceva anume.

5. Concurezi cu alții

Dacă aveți dorința de a deveni un profesionist și expert într-un anumit domeniu, atunci acest lucru este lăudabil și nu vă faceți griji. Este normal să te dezvolți și să devii mai bun în ceea ce faci.  Dar dacă concurezi cu cunoștința sau prietenul tău care are o viață mai bună, aceasta este o activitate stupidă.

Nu trebuie să dovediți nimănui nimic. Nu trebuie să obțineși ceva doar pentru a șterge nasul cuiva. Aceasta este o situație care te obligă să trăiești un stil de viață care probabil nu este potrivit pentru tine. Aceasta înseamnă doar cheltuială de bani, de efort și de timp.

6. Vă informați despre bolilele pe care le aveți pe Google 

Este util să citiți articole despre sănătate și să studiați comentariile experților. Cu toate acestea, în caz de boală este mai bine să consultați medicul și să nu pierdeți timp și bani pentru a merge la farmacie pentru ceva de care este posibil să nu aveți nevoie. Dacă veți merge la medic veți ști exact ce boală aveți și o veți trata mai ușor. Auto-tratamentul poate avea și reacții adverse. 13

Realitatea Live

24 Mai 2024, 17:02
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
24 Mai 2024, 17:02 // Actual //  Soroceanu Olga

Digitalizarea sistemului educațional reprezintă o prioritate pentru Republica Moldova. Tranziția digitală înseamnă crearea unui sistem comun care permite autorităților să reformeze sistemul de învățământ, iar instituțiilor de resort să aibă acces la date actualizate. În acest sens, cu sprijinul Uniunii Europene și al Guvernului Austriei, sunt demarate o serie de proiecte care au menirea de a îmbunătăți și consolida sistemul educațional digital.

În cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale”, Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA), în parteneriat cu Fundația Europeană pentru Formare (ETF), a organizat un eveniment dedicat digitalizării sistemului de Învățământ Profesional Tehnic (ÎPT).

Acesta a reunit principalii actori ai dezvoltării sistemului ÎPT: Centrele de Excelență, comunitatea donatorilor care sprijină consolidarea ÎPT, industria TIC și reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, care au lansat discuții și dezbateri privind importanța accelerării digitalizării învățământului profesional, având la bază rezultatele unei cercetări aprofundate efectuate de către ETF.

Documentul de cercetare relevă principalele constatări pe acest domeniu și include o serie de recomandări adaptate atât la nivel național, cât și la nivel instituțional, bazate pe rezultatele unui sondaj amplu care acoperă toate cele 88 de instituții ÎPT din Moldova, fiind completat de o serie de interviuri cu actorii implicați activ la realizarea acestui deziderat.

Componentele de bază ale documentului țin de: infrastructura digitală a instituțiilor de învățământ, competențele digitale ale cadrelor didactice de toate categoriile, aplicațiile educaționale, inclusiv pentru evaluarea digitală a elevilor care permite feedback rapid și cuantificat, oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru predare-învățare, nivelul competențelor digitale ale elevilor și oportunitățile de dezvoltare a acestora prin acreditarea în baza cursurilor autorizate de către minister.

Mai mult, documentul oferă  informații esențiale despre programele de formare concepute pentru perfecționarea competențelor digitale a personalului didactic, care reprezintă drept o oportunitate de formare continuă menită să consolideze comptențele digitale ale pedagogilor, cât și date despre instrumentele digitale dezvoltate, întru buna gestionare a informațiilor despre volumul de muncă al elevilor și profesorilor. Această abordare, pedagogia digitală, are menirea să susțină elevii în asimilare facilă și animată a informației teoretice și practice. Obiectivul central este formarea competențelor profesionale ale elevilor din ÎPT prin instrumente digitale, care fac procesul de învățare mai ușor, mai rapid, mai țintit, mai interesant.

De asemenea, Sistemului Informațional de Management în Educației (SIME) este consolidat cu suportul Uniunii Europene și Guvernului Austriei. Acest fapt îi va permite Ministerului Educației și Cercetării să ia decizii strategice privind dezvoltarea sistemului de educație și formare profesională, având la bază date veridice și actualizate asupra funcționalității sistemului ÎPT pe întreg teritoriul țării.

Ce înseamnă modernizarea SIME? Aceasta presupune extinderea funcționalității cu două module noi, și anume: „Registrul electronic” – care va fi utilizat de către profesori și va permite gestionarea datelor privind rezultatele elevilor, prezența, monitorizarea calificărilor oferite de instituții, printre altele, și „Agenda electronică” care va permite monitorizarea automată a prezenței elevilor și va preveni tendințele de absenteism. În mod similar, profesorii vor putea utiliza agendele electronice pentru a monitoriza progresul academic al elevilor și vor putea distribui cu ușurință anunțuri, teme, conținut educațional, dar și multe altele.

Până la finele anului 2025, toate activitățile sus menționate se vor realiza în cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale” întru realizarea obiectivelor privind alinierea standardelor la nivel internațional a sistemului educație, la capitolul utilizării instrumentelor TIC în procesul de predare – învățare, obiectiv stipulat în Strategia Națională „Educație – 2023”.

Programul „EU4Moldova: Comunități Locale”, este finanțat de Uniunea Europeană, Ministerul Federal German pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (BMZ), Cooperarea Austriacă pentru Dezvoltare (ADC) și Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone – Asistența Poloniei; și implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ), Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA) și Solidarity Fund PL (SFPL) în Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău