Operatorii de telefonie achită milioane de lei anual pentru portarea numerelor. Costurile, puse în cârca clienților

07 Iul. 2023, 16:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
07 Iul. 2023, 16:04 // Actual //  Lupu Eduard

Anual, în fondul de susținere a populației sunt achitați câte 5 milioane de lei de pe urma portării la alt operator. Este vorba de 1,7 euro per fiecare număr. Taxă pe care o achită operatorii în cazul portării către un alt operator.

Ministerul Economiei, Dumitru Alaiba a declarat că deși portabilitatea este gratuită costul acesteia este oricum achitată indirect de către clienți. „Banii ajung în fondul de susținere a populației. Va trebui să găsim o altă sursă pentru suplinirea fondului”

În cadrul ședinței de astăzi a Parlamentului deputații au anulat taxa de portabilitate. Autorii argumentează că taxa de portabilitate este o taxă inechitabilă, care nu se aplică agenților economici din orice alt sector al economiei. Taxa de portabilitate este în mărime de 50% din plata lunară de operare, administrare și întreținere a bazei de date centralizate pentru implementarea și realizarea portabilității numerelor. De facto, ea este plătită de furnizorii de servicii de telefonie fixă sau mobilă, deoarece se include în tariful pentru serviciile oferite de agentul economic care administrează și întreține baza de date. „Măsurile sus-menționate vor diminua povara fiscală asupra furnizorilor de servicii de telefonie fixă și mobilă accesibile publicului și vor putea preveni majorarea tarifelor pentru serviciile fumizate utilizatorilor finali”, se spune în nota informativă a proiectului de lege.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Totodată, proiectul de lege pentru modificarea unor acte normative (fortificarea autorității de reglementare în domeniul comunicațiilor electronice și sincronizarea termenului de valabilitate al licențelor de utilizare a frecvențelor) prevede fuziunea Instituției Publice „Serviciul National de Management al Frecvențelor Radio” cu Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI). Respectiv, agenția va prelua atribuțiile de gestionare tehnică a spectrului de frecvențe radio. Conform estimărilor, punerea în aplicare a prevederilor proiectului de lege va diminua costurile administrative pentru gestionarea spectrului de frecvențe radio estimativ cu 1,5 de milioane de lei anual.

De asemenea, se propun unele modificări legislative care vor extinde termenul general de valabilitate a licențelor de utilizare a resurselor de spectru radio de la 5 la 15 ani, iar termenul de valabilitate a licențelor de utilizare a resurselor de spectru radio, acordate prin concurs – de la 15 la 25 ani.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău