Operatorii de telefonie achită milioane de lei anual pentru portarea numerelor. Costurile, puse în cârca clienților

07 Iul. 2023, 16:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
07 Iul. 2023, 16:04 // Actual //  Lupu Eduard

Anual, în fondul de susținere a populației sunt achitați câte 5 milioane de lei de pe urma portării la alt operator. Este vorba de 1,7 euro per fiecare număr. Taxă pe care o achită operatorii în cazul portării către un alt operator.

Ministerul Economiei, Dumitru Alaiba a declarat că deși portabilitatea este gratuită costul acesteia este oricum achitată indirect de către clienți. „Banii ajung în fondul de susținere a populației. Va trebui să găsim o altă sursă pentru suplinirea fondului”

În cadrul ședinței de astăzi a Parlamentului deputații au anulat taxa de portabilitate. Autorii argumentează că taxa de portabilitate este o taxă inechitabilă, care nu se aplică agenților economici din orice alt sector al economiei. Taxa de portabilitate este în mărime de 50% din plata lunară de operare, administrare și întreținere a bazei de date centralizate pentru implementarea și realizarea portabilității numerelor. De facto, ea este plătită de furnizorii de servicii de telefonie fixă sau mobilă, deoarece se include în tariful pentru serviciile oferite de agentul economic care administrează și întreține baza de date. „Măsurile sus-menționate vor diminua povara fiscală asupra furnizorilor de servicii de telefonie fixă și mobilă accesibile publicului și vor putea preveni majorarea tarifelor pentru serviciile fumizate utilizatorilor finali”, se spune în nota informativă a proiectului de lege.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Totodată, proiectul de lege pentru modificarea unor acte normative (fortificarea autorității de reglementare în domeniul comunicațiilor electronice și sincronizarea termenului de valabilitate al licențelor de utilizare a frecvențelor) prevede fuziunea Instituției Publice „Serviciul National de Management al Frecvențelor Radio” cu Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI). Respectiv, agenția va prelua atribuțiile de gestionare tehnică a spectrului de frecvențe radio. Conform estimărilor, punerea în aplicare a prevederilor proiectului de lege va diminua costurile administrative pentru gestionarea spectrului de frecvențe radio estimativ cu 1,5 de milioane de lei anual.

De asemenea, se propun unele modificări legislative care vor extinde termenul general de valabilitate a licențelor de utilizare a resurselor de spectru radio de la 5 la 15 ani, iar termenul de valabilitate a licențelor de utilizare a resurselor de spectru radio, acordate prin concurs – de la 15 la 25 ani.

Realitatea Live

14 Iul. 2024, 17:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iul. 2024, 17:53 // Actual //  Lupu Eduard

Turcia intenţionează să se bazeze pe poziţia sa geografică şi pe acordul de uniune vamală cu Uniunea Europeană (UE) pentru a atrage investitorii chinezi care vor să aibă acces fără taxe vamale la pieţele europene, aşa cum tocmai a făcut-o recent cu producătorul auto BYD, informează cotidianul Hurriyet Daily News.

Luni, gigantul chinez a semnat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia, pentru a face investiţii în această ţară, o decizie care va extinde prezenţa companiei chineze în Europa.

Producătorul auto chinez ar urma să construiască o fabrică în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, un Centru de mobilitate, de cercetare şi dezvoltare (R&D), valoarea totală a investiţiei fiind de un miliard de dolari. Producţia ar urma să demareze la finalul lui 2026, iar în Turcia vor fi create 5.000 de locuri de muncă directe.

Noua uzină va da BYD un acces mai uşor pe piaţa din UE, cu care Turcia are un acord de uniune vamală. Acest fapt este cu atât mai important cu cât Uniunea Europeană a majorat tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele vamale existente pentru vehiculele BYD, de 10%, UE a introdus săptămâna trecută tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

Turcia, aflată la răscrucea dintre Europe, Orientul Mijlociu şi Asia Centrală, este în negocieri şi cu alte firme din China, a anunţat săptămâna aceasta ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir.

„Vrem să transformăm Turcia într-un centru de producţie pentru viitoarea generaţie de vehicule”, a declarat Kacir pentru postul privat de televiziune Haberturk.

Ministrul a scos în evidenţă avantajele ţării, inclusiv calitatea de membru al uniunii vamale a UE şi acordurile comerciale cu 28 de ţări. „Producătorii chinezi vor acces rapid la pieţele internaţionale. Investiţiile în Turcia le ajută să-şi îndeplinească acest obiectiv”, a explicat oficialul de la Ankara.

Începând din anii ’70, Turcia a devenit unul dintre centrele de vârf ale industriei auto globale, marii producători auto, inclusiv Fiat şi Renault, deschizându-şi fabrici în această ţară, urmaţi de alţii ca Ford, Toyota şi Hyundai.

Uzina BYD din Turcia va permite producătorului chinez de vehicule electrice (EV) să eludeze tarifele vamale suplimentare introduse de UE şi să intre pe pieţele din Europa.

Conform noilor reglementări privind subvenţiile, BYD va fi scutit de noile tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule electrice impuse de Turcia, în încercarea de a încuraja investiţiile şi a proteja cota de piaţă a producătorilor interni. Companiile auto care investesc în ţară sunt exceptate de la aceste tarife.

Cel puţin alţi cinci producători auto din China iau în considerare deschiderea unor fabrici în Turcia, a anunţat agenţia de presă Anadolu.

De asemenea, compania turcă TOGG şi firma chineză Farasis au un parteneriat pentru a produce baterii EV în Turcia.

Ministrul Industriei anunţase că oficialii turci au avut, anul trecut, numeroase întâlniri cu şefi de firme importante din China.

În iunie, ministrul Afacerilor Externe, Hakan Fidan, a vizitat China, şi a încheiat un nou acord bilateral deal, şi a numit ţările „motoarele bogăţiei Asiei”.

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a confirmat dorinţa sa de a se alătura Organizaţiei de cooperare de la Shanghai (din care fac parte China, Rusia şi Iranul), unde Turcia este doar un partener.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău