Calea Ferată din Moldova sistează, din data de 5 februarie, cursa Chișinău – Iași (Socola) din cauza problemelor tehnice.
Compania anunță că banii pentru bilete vor fi returnați la casele gării, iar pentru pasagerii care au achiziționat biletele online, suma va fi rambursată pe cardul bancar utilizat în tranzacție.
Într-un gest surprinzător, Oleg Tofilat a anunțat, în data de 29 ianuarie, demisia sa din funcția de director general al Întreprinderii de Stat Calea Ferată a Moldovei, pe fundalul crizei grave a achitării salariilor, restante de aproape 3 luni.
CFM este într-o situație dificilă. Astfel, din cele 139 de locomotive existente, 134 și-au depășit durata de amortizare. Totodată, peste 25% din infrastructura feroviară nu mai poate fi exploatată și necesită reparație capitală, iar peste câțiva ani circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar urma să fie suspendată.
În ultimii 8 ani, întreprinderea de stat a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei. Pierderile au crescut în ultimii ani din cauza scăderii numărului de pasageri, în special pentru transportul internațional, dar și a transportului de mărfuri. Totodată veniturile sunt în continuă scădere. Costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane euro.