Secretele unui imperiu care a sfidat toate crizele economice iar acum este evaluat la 500 de miliarde de dolari

02 Iun. 2023, 10:42
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Iun. 2023, 10:42 // Actual //  bani.md

Bernard Arnault, cel mai bogat om din lume, a reuşit să transforme în timp LVMH într-un imperiu al luxului, evaluat la 500 de miliarde de dolari, care gestionează  75 de branduri diferite localizate în şase sectoare economice, scrie CNBC, citat de busniessmagazin.ro.

În aprilie, pe fondul rezultatelor trimestriale publicate de LVMH, acţiunile gigantului de lux au explodat şi l-au transformat pe Bernard Arnault în cel mai bogat om din lume, depăşind miliardari precum Elon Musk, Jeff Bezos sau Bill Gates.

Compania a înregistrat anul trecut venituri de 79,2 miliarde de euro, o creştere de 23% faţă de veniturile din 2021. Numărul magazinelor sale a crescut de peste cinci ori în ultimele două decenii, cu locaţii în 81 de ţări şi peste 196.000 de angajaţi în întreaga lume.

Pe fondul ascensiunii care pare că nu se mai termină, analiştii, economiştii şi traderii au început să numească LVMH „imperiul anti-recesiune”, în contextul în care în timp a reuşit să treacă fără prea mari probleme peste toate sincopele economice şi să crească constant.

Succesul gigantului de lux a atras după sine şi o întrebare foarte importantă: Care e secretul din spatele acestei evoluţii fulimnante?

Unii spun că punctul forte al lui Arnault constă în identificarea companiilor care pot performa pe termen foarte lung. Cea mai recentă achiziţie a sa a fost Tiffany & Co. pentru 15,8 miliarde de dolari în 2021.

„Când vorbeşte despre potenţiale achiziţii, nu caută brandul care este la modă în acest moment. El caută un brand despre care crede că poate fi aici peste 100 de ani”, a declarat Anish Melwani, preşedinte şi CEO al LVMH pentru America de Nord.

Toate cele 75 de branduri sunt gestionate de LVMH, dar totodată beneficiază şi de un grad ridicat autonomie, în contextul în care fiecare dintre branduri are o conducere proprie şi nu sunt manageriate direct Arnault.

„Am încercat să evităm acea strategie ineficientă pe care o mai practică unele companii, care ajung să pună o singură persoană la conducerea a zeci de businessuri diferite”, a mai spus Melwani.

Acest lucru se reflectă în abilitatea LVMH de a oferi în mod constant produse care se bazează pe moştenirea mărcilor sale, în combinaţie cu tendinţele şi cultura actuală. LVMH colaborează în mod constant cu celebrităţi, staruri din lumea modei şi influenceri, pentru a rămâne relevant pentru toată lumea.

„Cheia succesului este păstrarea relevanţei şi jocul pe termen lung”, a concluzionat CEO-ul LVMH pentru America de Nord.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

18 Aug. 2025, 14:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
18 Aug. 2025, 14:04 // Actual //  Soroceanu Olga

În cadrul campaniei „Moldova care ne unește”, cetățenii Republicii Moldova au fost întrebați ce obiecte, persoane sau valori se asociază cel mai mult cu țara lor. Răspunsurile au scos în evidență o combinație de tradiții, simboluri culturale, dar și aspirații sociale.

Pentru mulți, Moldova înseamnă familie, copii fericiți și un trai decent. Alții au pus accent pe tradițiile și cultura populară. „Tradițiile, în primul rând. Poporul Moldovei și cât e de primitor”, a afirmat un alt intervievat.

„Mâncarea noastră tradițională, foarte gustoasă, dar chiar tradițiile noastre sunt frumoase”, a declarat o tânără. Un alt respondent a completat: „Mămăliga, muzică, nunți”.

Printre răspunsuri s-au regăsit și repere istorice și culturale. Cetățenii au menționat „Ștefan cel Mare, mâncarea națională, limba română”, dar și locuri simbolice: „Orheiul Vechi, Soroca și Chișinăul, pentru că aici locuiesc de când sunt mică, aici m-am născut și asta e casa mea”.

 

Un alt element care definește Moldova, în opinia oamenilor, este spiritul comunitar. „Cu un spirit bun de dispoziție, de atitudine, pozitivism aș zice, sper bunătate și suport emoțional”, a subliniat o femeie.

„Vin, bineînțeles, vinul nostru este cel mai bun”, a completat o altă persoană.

Vox-ul realizat în cadrul campaniei „Moldova care ne unește” scoate în prim-plan legătura puternică a oamenilor cu tradițiile, dar și dorința ca Moldova să fie asociată cu bunăstarea și unitatea.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII