Sistemul stereo al unui SUV japonez îi permite șoferului să vorbească la telefon fără să audă și pasagerii conversația

29 Mart. 2024, 12:41
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Mart. 2024, 12:41 // Actual //  bani.md

Poate fi ciudat să răspunzi la un apel telefonic în timp ce conduci și familia ta se află în mașină cu tine. Dacă asculți muzică, aceasta se oprește și toată lumea trebuie să se oprească și să asculte ce vrea să-ți spună cineva la telefon, scrie CNN.

Infiniti, divizia de vehicule de lux de la Nissan, tocmai a dezvăluit o funcție în noul său SUV de dimensiuni mari care poate permite tuturor celorlalți din vehicul să continue să asculte ce vor în timp ce șoferul răspunde la un apel telefonic, fără a fi nevoie de căști. Doar șoferul poate auzi apelul, iar persoana de la celălalt capăt al apelului nu poate auzi muzica din SUV.

Este cel mai recent truc în lumea tot mai competitivă a sistemelor audio pentru mașini de lux. În prezent, aproape că nu există companie de automobile de lux care să nu-și pună în valoare sistemul audio de înaltă calitate, cu mărci precum Burmeister în Mercedes-Benz, McIntosh în opulentul SUV Jeep Grand Wagoneer și Bang & Olufson în mașinile Bentley și Genesis, printre altele.

Pentru Klipsch, renumită pentru difuzoarele sale de top fabricate manual, aceasta este doar a doua apariție a mărcii într-un vehicul. Camioneta de lux Ram Tungsten, în valoare de 87.000 de dolari, are ca dotare standard un sistem stereo Klipsch, dar nici măcar acesta nu are sistemul de înaltă tehnologie de izolare a sunetului de la Infiniti.

Sistemul din QX80, dezvoltat de Infiniti împreună cu Panasonic Automotive și Klipsch, funcționează printr-o combinație de poziționare inteligentă a difuzoarelor și de tehnologie de anulare a sunetului. Atât scaunul șoferului, cât și cel al pasagerului din față au difuzoare montate în tetieră. Aceasta nu este o idee nouă, dar difuzoarele de pe tetieră se găsesc de obicei la mașinile decapotabile, unde muzica, apelurile telefonice și instrucțiunile de navigație trebuie să depășească zgomotul produs de vânt. De obicei, acestea nu se regăsesc în vehicule de lux mari și silențioase precum Infiniti QX80.

De asemenea, tehnologia de anulare a sunetului, în forme mai simple, nu este nouă. În general, aceasta funcționează prin utilizarea difuzoarelor pentru a crea unde sonore de compensare pentru a atenua sunetele nedorite. Dacă vă imaginați undele sonore ca o linie care urcă și coboară, apoi imaginați-vă că suprapuneți o a doua linie care urcă și coboară în direcții exact opuse, veți obține, în esență, o bandă plată. Cu alte cuvinte, niciun sunet.

Anularea sunetului în căști și în casetofonul auto este de obicei folosită pentru a elimina sunetele de fundal continue, cum ar fi zgomotul motorului. Este mult mai greu cu sunete precum muzica, care se schimbă mult de la un moment la altul.

În loc să se bazeze doar pe microfoane pentru a capta sunetele din aer, sistemul stereo Klipsch opțional din QX80 2025 citește piesa muzicală digitală care este redată – așa cum face pentru a o reda, oricum – și o poate folosi pentru a crea unde sonore de compensare din difuzoarele din jurul scaunului șoferului. Astfel, se creează o bulă de liniște în jurul șoferului, astfel încât un apel telefonic sau indicațiile de navigație care vin prin difuzoarele din tetieră pot fi auzite doar de șofer, în timp ce ceilalți din vehicul pot asculta muzică la volum maxim. Între timp, persoana de la celălalt capăt al apelului telefonic nu va auzi deloc muzica. Pentru ei, va fi ca și cum ar vorbi cu cineva într-o cameră liniștită.

QX80 reproiectat nu va fi pus în vânzare până anul viitor. Difuzoarele montate pe tetieră sunt un ingredient esențial în sistemul stereo de protecție a intimității de la Infiniti QX80.

Funcția de mascare a apelurilor funcționează numai dacă muzica este redată pe sistemul stereo. Dacă nu se aude muzică, celelalte persoane din SUV vor trebui să asculte apelul, dar va fi mai silențios decât în majoritatea celorlalte vehicule.

Și, în orice caz, toată lumea va trebui să asculte în continuare conversația șoferului. Dar, dacă apelul dvs. implică ceva jenant, puteți să vă asigurați că răspundeți întotdeauna doar cu “Da” și “Nu” la orice. Secretele tale vor fi în siguranță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO