Şoferii de tir din UE refuză să scoată Marea Britanie din „încurcătura în care s-a băgat singură“

30 Sept. 2021, 13:11
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
30 Sept. 2021, 13:11 // Actual //  MD Bani

Măsura anunţată de premierul britanic Boris Johnson privind acordarea de vize pe o perioadă de trei luni şoferilor europeni de camion nu este suficient de atrăgătoare pentru a-l convinge pe Jakub Pajka, un şofer de camion polonez în vârstă de 35 de ani, să se întoarcă în Marea Britanie. Iar Pajka nu este singurul care refuză să se întoarcă, potrivit Reuters.

În condiţiile temperării pandemiei, o penurie post-Brexit de şoferi de camion, estimată la aproximativ 100.000, a provocat haos la nivelul lanţurilor de aprovizionare britanice, perturbând aprovizionarea cu alimente şi carburanţi, noi probleme şi creşteri de preţuri profilându-se înainte de Crăciun, scrie Ziarul Financiar.

Guvernul britanic a anunţat recent un plan de emitere de vize temporare pentru 5.000 de şoferi străini ca reacţie la penuria acută. Pajka, care a demisionat în momentul anunţării Brexitului, arată că trei luni nu este o perioadă suficient de lungă pentru a-l face să se întoarcă.

„Nu, mulţumesc, domnule prim ministru, nu voi profita de această oportunitate. Niciun şofer nu va vrea să se mute doar pentru trei luni doar pentru a le uşura britanicilor organizarea sărbătorilor“, afirmă acesta.

Banii în plus nu pot compensa greu­tăţile create de mutare, de amen­inţarea reprezentată de mi­granţi sau de despărţirea de familie, subliniază el.

Jacek Rembikowski, un şofer de tir în vârstă de 60 de ani, cu experienţă de 25 de ani, spune la rândul său că Brexitul i-a influenţat oarecum decizia de a se întoarce acasă după ce muncise în Marea Britanie 7 ani.

Încercarea guvernului de a-i convinge pe foştii şoferi de camion să revină nu va soluţiona criza de forţă de muncă ce a lăsat rafturile super­marketurilor goale şi a provocat achiziţii de panică de carburanţi, avertizează şoferii şi sindicatele din Marea Britanie, potrivit Inde­pendent.

Oficiali ai Departamentului de transport s-au adresat în scris unui milion de şoferi de tir rugându-i să se întoarcă în sector. Un reprezentant al sindicatului Unite a declarat că încercările guvernului nu vor avea niciun efect în lipsa unei îmbunătăţiri a condiţiilor de muncă şi creşterii salariilor.

Un fost şofer care împlineşte 90 de ani luna viitoare a declarat pentru Independent că a fost contactat de reprezentantul unei agenţii de recrutare privitor la oportunităţi de angajare.

„Le-am spus că de-abia m-aş putea urca într-un taxi“.

Şoferi de tir din UE nu vor merge în UK pe contracte pe termen scurt pentru a ajuta la temperarea crizei de carburanţi de acolo din cauza condiţiilor precare de muncă din industrie, a avertizat la rândul său un oficial european, potrivit The Guardian.

„Şoferii europeni cu care vorbim refuză să meargă în UK pentru a-i ajuta pe britanici să iasă din încurcătura în care au intrat singuri“, a declarat Edwin Atema, oficial al sindicatului FNV, care reprezintă şoferii din bloc.

Realitatea Live

21 Nov. 2025, 16:28
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
21 Nov. 2025, 16:28 // Actual //  Grîu Tatiana

Linia electrică care unește sudul Moldovei cu Centrala de la Cuciurgan va rămâne operațională și după punerea în funcțiune, în această iarnă, a noii linii Vulcănești–Chișinău. Precizarea a fost făcută de ministrul Energiei, Dorin Junghietu, în cadrul unei emisiuni TV, care a subliniat că vechea infrastructură nu va fi tăiată sau scoasă din uz.

„Linia va rămâne in picioare, nu va fi tăiată sau dată la fier vechi, deși are o vechime mai mare. Linia de la Vulcănești la MGRES va rămâne. Centrala de la MGRES este un nod energetic esențial, conectat inclusiv cu sudul Ucrainei. Fluxurile energetice vor continua să circule, dar noi nu mai luăm niciun kilowatt de acolo”, a declarat ministrul.

Potrivit lui, în prezent, Centrala de la Cuciurgan produce energie electrică doar pentru regiunea transnistreană.

„Produc energie necesară doar pentru consumul local, între 2 și 2,8 milioane de metri cubi. Sunt 12 blocuri energetice dintre care funcționează doar 8. Corespunzător la capacitatea centralei doar un bloc este funcțional acum prin care se asigură necesarul de energie și stabilitatea în rețea”, a explicat Junghietu.

Construcția liniei de transport Vulcănești-Chișinău a început în aprilie 2024, iar acum câteva zile s-a anunțat că a fost instalat ultimul stâlp. În următoarele 60 de zile linia va fi energizată treptat, fiind verificată funcționalitatea și siguranța acesteia. Cheltuielile de construcție, potrivit ministrului Energiei, ajung la 60 de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII