Şoferii de tir din UE refuză să scoată Marea Britanie din „încurcătura în care s-a băgat singură“

30 Sept. 2021, 13:11
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
30 Sept. 2021, 13:11 // Actual //  MD Bani

Măsura anunţată de premierul britanic Boris Johnson privind acordarea de vize pe o perioadă de trei luni şoferilor europeni de camion nu este suficient de atrăgătoare pentru a-l convinge pe Jakub Pajka, un şofer de camion polonez în vârstă de 35 de ani, să se întoarcă în Marea Britanie. Iar Pajka nu este singurul care refuză să se întoarcă, potrivit Reuters.

În condiţiile temperării pandemiei, o penurie post-Brexit de şoferi de camion, estimată la aproximativ 100.000, a provocat haos la nivelul lanţurilor de aprovizionare britanice, perturbând aprovizionarea cu alimente şi carburanţi, noi probleme şi creşteri de preţuri profilându-se înainte de Crăciun, scrie Ziarul Financiar.

Guvernul britanic a anunţat recent un plan de emitere de vize temporare pentru 5.000 de şoferi străini ca reacţie la penuria acută. Pajka, care a demisionat în momentul anunţării Brexitului, arată că trei luni nu este o perioadă suficient de lungă pentru a-l face să se întoarcă.

„Nu, mulţumesc, domnule prim ministru, nu voi profita de această oportunitate. Niciun şofer nu va vrea să se mute doar pentru trei luni doar pentru a le uşura britanicilor organizarea sărbătorilor“, afirmă acesta.

Banii în plus nu pot compensa greu­tăţile create de mutare, de amen­inţarea reprezentată de mi­granţi sau de despărţirea de familie, subliniază el.

Jacek Rembikowski, un şofer de tir în vârstă de 60 de ani, cu experienţă de 25 de ani, spune la rândul său că Brexitul i-a influenţat oarecum decizia de a se întoarce acasă după ce muncise în Marea Britanie 7 ani.

Încercarea guvernului de a-i convinge pe foştii şoferi de camion să revină nu va soluţiona criza de forţă de muncă ce a lăsat rafturile super­marketurilor goale şi a provocat achiziţii de panică de carburanţi, avertizează şoferii şi sindicatele din Marea Britanie, potrivit Inde­pendent.

Oficiali ai Departamentului de transport s-au adresat în scris unui milion de şoferi de tir rugându-i să se întoarcă în sector. Un reprezentant al sindicatului Unite a declarat că încercările guvernului nu vor avea niciun efect în lipsa unei îmbunătăţiri a condiţiilor de muncă şi creşterii salariilor.

Un fost şofer care împlineşte 90 de ani luna viitoare a declarat pentru Independent că a fost contactat de reprezentantul unei agenţii de recrutare privitor la oportunităţi de angajare.

„Le-am spus că de-abia m-aş putea urca într-un taxi“.

Şoferi de tir din UE nu vor merge în UK pe contracte pe termen scurt pentru a ajuta la temperarea crizei de carburanţi de acolo din cauza condiţiilor precare de muncă din industrie, a avertizat la rândul său un oficial european, potrivit The Guardian.

„Şoferii europeni cu care vorbim refuză să meargă în UK pentru a-i ajuta pe britanici să iasă din încurcătura în care au intrat singuri“, a declarat Edwin Atema, oficial al sindicatului FNV, care reprezintă şoferii din bloc.

Realitatea Live

28 Nov. 2025, 17:40
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
28 Nov. 2025, 17:40 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Gazprom a raportat un profit net de 134,2 miliarde de ruble (1,34 miliarde de euro) în trimestrul III al anului 2025, după ce în aceeași perioadă a anului trecut compania înregistrase o pierdere de aproape 53 de miliarde de ruble (0,53 miliarde de euro), potrivit raportului companiei.

Pentru primele nouă luni ale anului, profitul atribuibil acționarilor se ridică la 1,17 trilioane de ruble (11,7 miliarde de euro), însă cifra este sub așteptările analiștilor consultați de Interfax, care anticipau un rezultat de circa 200 de miliarde de ruble doar pentru trimestrul III.

Veniturile Gazprom în trimestrul III au totalizat 2,175 trilioane de ruble, în scădere cu 9,8% față de anul precedent, însă peste nivelul prognozat de specialiști (2,164 trilioane de ruble).

Pe segmente: veniturile din gaz au scăzut cu 15,4%, până la 1,14 trilioane de ruble, iar veniturile din petrol au coborât cu 10,5%, la 1,01 trilioane de ruble. În total, pentru primele nouă luni ale anului 2025, cifra de afaceri a grupului a scăzut cu 4,5%, până la 7,17 trilioane de ruble. Profitul înainte de impozitare în trimestrul III a coborât cu aproape 20%, ajungând la 230,3 miliarde de ruble.

În primul semestru al anului, Gazprom raportase un profit net IFRS de 983,1 miliarde de ruble, cu 6% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, o evoluție pusă pe seama aprecierii rublei și a scăderii prețurilor la petrol.

Acțiunile Gazprom au crescut cu 1,85% pe bursa de la Moscova, atingând un vârf de 126,35 ruble, înainte ca avansul să se tempereze la 1,5%.

Analiștii avertizează însă că dividendele vor rămâne sub semnul întrebării în următorii ani, în contextul: creșterii programelor de investiții, scăderii prețurilor internaționale la gaz,
planului UE de a elimina importurile de gaz rusesc prin conducte până la sfârșitul lui 2027.

Gazprom nu a mai plătit dividende din 2022, când acționarii au primit 51,03 ruble pe acțiune, cu o randament de aproximativ 26%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII