Startup-ul menit să diminueze conceptul fast fashion: Garderobbo creat de tânăra moldoveancă Ana Dodi

13 Aug. 2021, 13:05
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
13 Aug. 2021, 13:05 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

La nivel mondial, 84% din hainele noastre sunt aruncate și ajung în gropile de gunoi. Dacă există impresia că lumea e salvată atunci când îmbrăcămintea este donată… greșești – doar 25% din ele ajung într-adevăr la oamenii care au nevoie de ele. Conform datelor băncii mondiale, industria modei generează mai multe emisii de carbon decât transportul maritim și zborurile internaționale la un loc. În acest sens, Ana Dodi a găsit o soluție pentru ca hainele să aibă o a doua șansă și alți oameni să poată beneficia de ele.

Ea a lansat platforma Garderobbo al cărei concept este de a fi un marketplace pentru cei care vor să vândă sau să cumpere haine, iar procente din aceste achiziții vor fi donate, scrie blueprint.md.

Ana Dodi are deja experință în achiziții în sectorul industrial, odată ce a rămas fără job a decis să implementeze ideea pe care o are deja de câțiva ani.

„Mă numesc Ana Dodi și până acum câțiva ani am lucrat în achiziții în sectorul industrial. Idea pe care încerc să o dezvolt mi-a venit încă cu vreo doi ani în urmă. Anul acesta am rămas fără job din cauza pandemiei și am înțeles ca acum este timpul potrivit să-mi implementez ideea.”

Startup-ul la în care activează Ana soluționează problema fast fashion-ului și poluării mediului. Astfel, startup-ul Garderobbo este o platformă pe care toți doritorii pot să vândă sau/și să cumpere haine de la alți utilizatori, iar un procent din vânzare va fi donat.

La moment, Ana Dodi creează platforma și dezvoltă baza de date cu clienți. Tânăra planifică să finiseze proiectul în următoarele șase luni.

 

Realitatea Live

05 Oct. 2022, 17:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
05 Oct. 2022, 17:30 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Astăzi, Guvernul Republicii Moldova, a votat instituirea sărbătorii „𝐅𝐞𝐬𝐭𝐢𝐯𝐚𝐥𝐮𝐥 𝐍𝐚𝐭̦𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐚𝐥 𝐏𝐫𝐮𝐧𝐞𝐢”. Festivalul va avea loc, anual, în a treia zi de duminică a lunii septembrie.

Potrivit Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare (MAIA), scopul festivalului este de a promova Republica Moldova ca stat cu înalt potențial privind cultivarea, producerea și procesarea prunelor cu gust autohton.

Prin instituirea sărbătorii „Festivalul Național al Prunei”, se urmărește creșterea încrederii între actorii pieței de desfacere a prunelor, apariția noilor oportunități de colaborare și cooperare internațională. Totodată, va constitui drept platformă și imbold pentru implementarea celor mai avansate tehnologii și bune practici de cultivare și procesare a prunelor și nu în ultimul rând, la dezvoltarea social-economică și culturală a țării.

În anul 2021, suprafața totală a livezilor de prun este de circa 21 mii ha și volumul înregistrat al producției acestora s-a ridicat la 136 mii tone. Potrivit datelor BNS, volumul exportului în 2021 constituie aproximativ 45 de mii de tone de prune, dintre care circa 25 de mii de tone au ajuns pe piața din UE, iar alte 19 mii de tone pe rafturile din CSI. În anul curent, până la ziua de astăzi, au fost exportate în jur de 23 mii tone.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău