Ţara din Europa care vrea să-şi scape cetăţenii de credite după ce dobânzile au explodat şi i-au lăsat prea săraci

02 Iul. 2024, 17:01
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  bani.md
02 Iul. 2024, 17:01 // Bănci şi Finanţe //  bani.md

Guvernul polonez relansează planurile de ajutorare a debitorilor care se luptă să ramburseze cele mai costisitoare credite ipotecare din Uniunea Europeană, scrie Bloomberg.

Krzysztof Paszyk, ministrul dezvoltării şi tehnologiei, a declarat pentru  Money.pl că planul său prevede subvenţionarea a până la 175.000 de credite ipotecare în următorii 5 ani. Costurile ridicate ale împrumuturilor sunt principala problemă care împiedică achiziţia de locuinţe în Polonia, a spus el.

Guvernul, care se află în funcţie de şase luni, a oscilat în ceea ce priveşte ajutorul pentru credite, afirmând încă din luna mai că stimulentele ipotecare suplimentare ar putea suprastimula piaţa imobiliară. Anul trecut, preţurile locuinţelor din Polonia au crescut în cel mai rapid ritm din UE, ajutate de subvenţiile la credite oferite de guvernul precedent.

Cea mai recentă întoarcere la această politică vine în contextul în care banca centrală a Poloniei a declarat că nu va reduce ratele prea curând. În această ţară se înregistrează cele mai scumpe credite ipotecare noi din UE, cu o dobândă de 7,72% pe an în aprilie, dublu faţă de nivelul înregistrat în zona euro, potrivit datelor Băncii Centrale Europene.

Reducerile repetate ale ratelor în Ungaria, împreună cu o plafonare a ratelor creditelor pentru locuinţe, au contribuit la scăderea costurilor ipotecare din această ţară sub cele din Polonia.

Piaţa imobiliară din Polonia a dat semne de răcire în ultimele săptămâni, pe măsură ce tot mai multe proprietăţi rezidenţiale sunt scoase la vânzare în urma creşterilor abrupte de preţuri de anul trecut. Între timp, ratele din ce în ce mai ridicate – în raport cu inflaţia – au redus numărul de noi vânzări de credite ipotecare în luna mai la cel mai mic nivel din august, potrivit biroului de informaţii de credit din Polonia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

28 Mart. 2025, 12:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
28 Mart. 2025, 12:33 // Actual //  Ursu Victor

Lucrările de reabilitare a drumului național R34, pe tronsonul Hîncești – Leova – Cahul – Giurgiulești (km 0+000 – km 83+000), au ajuns la un progres fizic total de 60,74%, potrivit datelor furnizate de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) la solicitarea BANI.MD.

Până în prezent, stratul de binder (stratul inferior de beton asfaltic) a fost aplicat pe o lungime de 74,784 km, reprezentând 90% din lungimea totală a traseului, fiind inclusă și lărgirea părții carosabile. În ceea ce privește stratul de uzură (stratul superior de asfalt), acesta a fost executat doar pe 20,03 km, ceea ce corespunde unui progres de 24%.

De asemenea, proiectul include reabilitarea a 9 poduri, aflate în diverse stadii de execuție, cu un grad de realizare cuprins între 30% și 89%.

Conform informațiilor oficiale, proiectul trebuia să fie finalizat inițial până la data de 25 decembrie 2024, conform Programului de Lucrări 5. Însă, la data de 7 octombrie 2024, antreprenorul – compania turcă OZKA Insaat A.S. – a prezentat un nou program (Programul de Lucrări 7), în care se prevede finalizarea lucrărilor abia în decembrie 2026.

În legătură cu informația privind o posibilă insolvență a companiei OZKA Insaat A.S., Ministerul precizează că Administrația de Stat a Drumurilor (ASD) nu deține informații oficiale în acest sens, ceea ce face imposibilă confirmarea sau infirmarea acestor speculații.

Drumul de 83 de kilometri trebuia finalizat în februarie 2023, însă progresul lucrărilor avansează lent. Valoarea contractului pentru acest proiect se ridică la peste 56 de milioane de euro, finanțare acordată de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

În trecut, segmentul Hîncești-Cantemir a fost adjudecat de compania italiană Serenissima Costruzioni S.P.A., însă aceasta nu a reușit să înceapă lucrările, intrând în insolvență. Proiectul a fost reluat ulterior de compania OZKA, care are o experiență de peste 25 de ani în domeniu și 350 de angajați, însă progresul lucrărilor este criticat pentru ritmul lent.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ
NO COMMENT | INCENDIUL DIN CENTRUL CHIŞINĂULUI SURPRINS CU DRONA
NO COMMENT | INCENDIUL DIN CENTRUL CHIŞINĂULUI SURPRINS CU DRONA