Top 5 călătorii cu trenul în Europa care nu trebuie ratate

12 Ian. 2023, 05:27
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
12 Ian. 2023, 05:27 // Au Bani //  MD Bani

Călătoriile cu trenul oferă o experiență mai spectaculoasă decât cele cu avionul. Călătoriile cu tren devin și mai fascinante atunci când ești înconjurat de peisaje ca din poveste. În continuare îți prezentăm TOP 5 călătorii cu trenul în Europa care nu trebuie ratate.

Una dintre rutele aflate în TOP 5 se află în România

Top 5 călătorii cu trenul în Europa care nu trebuie ratate

1. Belgrad-Bar (Serbia, Muntenegru)

Poate cea mai cunoscută călătorie cu trenul din Europa emergentă are o lungime de aproape 500 de kilometri și durează 11 ore.

Însă orele trec minunat, în mijlocul priveliștilor uimitoare ale Alpilor Dinarici de care te poți bucura în cea mai mare parte a drumului către orașul istoric Bar, din Muntenegru, de la Marea Adriatică. Pe lângă munții și peisajele impresionante, călătorii se vor bucura să treacă printr-un total de 254 de tuneluri și peste 435 de poduri, inclusiv Kolasin – cel mai înalt pod feroviar din Europa

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

2. Władysławowo-Hel (Polonia)

Îndreptându-ne spre nord, de la Marea Baltică, acest traseu de 35 de kilometri îi duce pe călători pe o porțiune subțire de pământ, de la orașul polonez de pe litoral Władysławowo până la o mică stațiune situată în vârful peninsulei Hel.

Călătoria, care poate dura de la o jumătate de oră la peste 45 de minute, este unică, deoarece oferă o vedere neîntreruptă asupra Mării Baltice pe de o parte și asupra Golfului Gdańsk pe de altă parte.

3. Jesenice-Gorica (Slovenia)

Cunoscută și sub numele de trenul cu aburi Bohinj, această linie ferată oferă o călătorie de trei ore prin una dintre cele mai frumoase regiuni ale Sloveniei.

Călătoria pe calea ferată veche traversează faimosul lac Bled, precum și tunelul Bohinj lung de 6.339 de metri – despre care se spune că este cel mai lung pod de piatră arcuit din lume – și podul Solkan, construit peste puternicul râu Soča în urmă cu mai bine de o sută de ani.

4. Oraviţa-Anina (România)

Priveliștile oferite asupra Carpaților de Vest sunt cu siguranță impresionante, dar la fel este și construcția liniei de cale ferată în sine.

Supranumită Semmering-ul Banatului, după celebra cale ferată Semmering din Austria, linia a fost prima construită în munții României și este astăzi considerată un monument cheie al moștenirii culturale.

5. Septemvri-Dobriniște (Bulgaria)

Călătoria dintre orașele de munte Septemvri și Dobriniște, cunoscută și sub numele de trenul Rhodope Narrow-Guage, traversează trei lanțuri muntoase diferite – Rhodopes, Rila și Pirin.

Linia are o lungime de 125 de kilometri, iar călătoria pe calea ferată cu abur durează cinci ore (serviciile diesel sunt puțin mai rapide). Una dintre opririle de pe parcurs este Avromovo, care, la 1.267 de metri, este cea mai înaltă gară din Peninsula Balcanică.

Realitatea Live

01 Oct. 2025, 16:28
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
01 Oct. 2025, 16:28 // Actual //  Ursu Victor

Planurile companiilor rusești de a atrage finanțare ieftină pe piața datoriilor din China s-au lovit de opoziția băncilor și investitorilor locali, care evită astfel de tranzacții din cauza riscului sancțiunilor occidentale, relatează Reuters, citând surse familiare situației.

După ce Rusia a fost exclusă de pe piețele de capital occidentale la începutul războiului din Ucraina, mari corporații de stat precum Rosatom și Gazprom au luat în calcul lansarea de obligațiuni denominate în yuani („panda bonduri”), în urma vizitei președintelui Vladimir Putin la Beijing din septembrie. Companiile sperau să atragă finanțare mai ieftină, uneori legată de contracte comerciale, scrie TheMoskowTimes.

Totuși, bancherii și investitorii chinezi s-au arătat sceptici. Surse citate de agenție afirmă că pregătirile au loc, dar nu există progrese, deoarece instituțiile financiare din China se tem de sancțiuni secundare. „Proiectele nu pot fi avansate, în pofida discuțiilor de peste un an”, a declarat un manager chinez, referindu-se la lipsa de progres în cazul Rosatom și Rusal.

Chiar și investitori instituționali chinezi spun că nu ar cumpăra astfel de obligațiuni din cauza riscurilor geopolitice. În plus, marii brokeri de stat din China au încetat orice tranzacții legate de Rusia încă din 2022, iar cele patru bănci de stat de top au refuzat să fie organizatori de emisiuni pentru companiile rusești.

Juristul Zhan Kai, de la Yuanda China Law Offices, a subliniat că nu există bariere legale pentru emisiunea de panda bonduri de către firmele rusești, atâta timp cât acestea nu figurează pe listele negre americane. „Dar bancherii și traderii locali se tem să devină intermediari sau cumpărători. În cele din urmă, piața decide, dar nu există apetit pentru obligațiuni rusești în China”, a precizat el.

Un oficial rus citat de Reuters a recunoscut că problema principală rămâne lipsa cumpărătorilor. „Companiile mari lucrează la structuri de plasamente, statul doar sprijină cu infrastructura, însă băncile chineze ezită”, a spus acesta.

Până acum, singura companie rusă care a reușit să emită panda bonduri a fost Rusal, în 2017. De atunci, niciun alt emitent rus nu a intrat pe piața chineză, deși în primele șapte luni din 2025, 35 de companii străine au plasat obligațiuni în China în valoare de 16,3 miliarde dolari, iar în 2024 volumul total a atins un record de 194,8 miliarde yuani.

Potrivit analiștilor, chiar și în contextul unei „țări prietenoase” precum China, riscurile geopolitice persistă, iar procesul de acces pentru firmele rusești pe piața obligațiunilor în yuani ar putea dura ani de zile.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII