Europenii au cheltuit anul trecut, în 2021, 18,3 miliarde de dolari, conform unei analize realizate de Sensor Tower, care vizează atât App Store, cât şi Google Play.
Comparativ cu 2020, se înregistrează o creştere cu 22,8% a sumelor date pe micro tranzacţii, abonamente şi aplicaţii premium.
Pe de altă parte, cheltuielile făcute de europeni reprezintă doar 14% din veniturile globale ale dezvoltatorilor, care, în 2021, au ajuns la 131,6 miliarde de dolari.
Potrivit analizei, App Store aduce mai mulţi bani decât Google Play, însă diferenţa scade. App Store a atras 9,8 miliarde de dolari de la europeni, cu o creştere anuală de 22.5%, în vreme cu Google Play creşte cu 23,2% şi ajunge la 8,5 miliarde de dolari.
Creşterea investiţiilor în aplicaţii a venit în ciuda faptului că numărul download-urilor a scăzut anul trecut cu 3,9%, oprindu-se la 27,4 miliarde. Google Play este cel care conduce la capitolul download-uri, magazinul celor de la Google având aici o cotă de 73,7% din toate download-urile înregistrate.
În 2021, țările care au cheltuit cel mai mult pentru aplicații mobile sunt Marea Britanie (3,5 miliarde de dolari), fiind urmată de Germania (3,4 miliarde de dolari), Franţa (2 miliarde de dolari), Rusia (1,2 miliarde de dolari) şi Elveţia (0,9 miliarde de dolari).