Apocalipsa după Ismail – punct și de la capăt. La intrarea în Moldova este o gâtuire a trenurilor cu cereale ucrainene

21 Iul. 2022, 10:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
21 Iul. 2022, 10:04 // Actual //  Lupu Eduard

Fermierii, traderii de cereale, operatorii navali și portuari de la Dunăre și Constanța sunt într-un efort constant de a scoate grânele ucrainiene către piețele de export. Coordonarea logistică a sporit semnificativ de la începutul verii, volumele sunt în creștere. Constrângerile sunt, însă, majore – cu lipsă a silozurilor, capacități limitate ale porturilor, gâtuiri pe rețelele feroviară și rutieră, blocarea traficului ucrainian la Marea Neagră nu poate fi decât parțial compensată.

Reparații la infrastructura feroviară de cale largă din România și eliminarea unor formalități vamale reprezintă principalele elemente care înlesnesc tranzitul cerealelor din Ucraina. Ca și în anul 1939, când, la agresiunea Germaniei împotriva Poloniei, România a înlesnit tranzitul tezaurului polonez și al unor oficiali de la Varșovia, și acum, la atacul unei alte puteri contra unei țări vecine, a Ucrainei, există un efort național pentru sprijinul celor aflați în dificultate. Alături de preluarea de refugiați, înlesnirea ieșirii cerealelor ucrainiene reprezintă cel mai important suport românesc acordat statului atacat. Totul se desfășoară cu limitarea dată de infrastructura existentă. Nu mai departe de începutul lunii iunie, într-o discuție cu Profit.ro, reprezentanții Transport Trade Services (TTS), cel mai mare operator fluvial din România, semnalau existența unor blocaje majore în exportul Ucrainei prin România, inclusiv o coadă de 3.000 de vagoane la Ismail, perioade de așteptare de 2-14 zile pentru camioanele care vor să treacă prin vamă și o cvasiimposibilitate de a scoate producția de ulei de floarea soarelui. „E o apocalipsă!”, spunea atunci directorul general adjunct al TTS, Ion Stanciu.

Cea mai recentă mutare este redarea în funcțiune a unei bretele de cale ferată cu ecartament larg din zona portuară Galați. Este vorba de o bretea de 4 kilometri care leagă portul Giurgiulești de infrastructura de preluare a mărfurilor către partea superioară a Dunării și care nu mai fusese utilizată sistematci de pe vremea lui Nicolae Ceaușescu, atunci când era un schimb mai consistent cu Uniunea Sovietică.

Moldova – brăzdată pe lung de cerealele care merg din Ucraina către Dunăre Diferența este încă și mai mare în cazul portului Reni. Conform operatorului, acesta a procesat aproximativ 15 milioane de tone de marfă în 1988, dar tranzitul s-a prăbușit la numai aproximativ 786.000 de tone la nivelul anului 2020, potrivit datelor Comisiei Dunării. Eclipsarea portului Reni de către Ismail în perioada post-sovietică este cauzată de faptul că nu există cale ferată directă între cele 2 porturi și că tranzitul nu se poate face decât prin Republica Moldova, cu care Ucraina a avut o relație mai degrabă proastă, se arată într-un material al publicației profit.ro.

O relație tensionată are Ucraina și cu Transnistria, care de facto se administrează autonom. Astfel, tot traficul feroviar cu cereale după bombardarea podului de lângă Odesa se face tocmai prin nordul Republicii Moldova și coboară traversând toată Basarabia pe lung către portul Reni.

La intrarea în Moldova este o gâtuire a trenurilor, astfel încât dau drumul foarte greu câte unei garnituri care pleacă pentru a descărca pe Dunăre. Ameliorări de ordin birocratic Tranzitul vamal Ucraina-Moldova-România uneori durează 4 zile numai prin formalități. Este motivul pentru care stau și camioanele. Recent, autoritățile din România au eliminat o serie de formalități impuse de reglementările europene legate de certificate sanitar-veterinare care trebuia să însoțească produse precum porumbul furajer și grâul furajer.

Unele companii puteau veni mai repede cu aceste hârtii, iar altele le obțineau mai greu, astfel încât erau necunoscute despre staționarea în vamă. În prezent, camioanele stau undeva între 2 și 7 zile pentru a aduce marfa pe malul de nord al Dunării spre a fi transportată către România.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

Realitatea Live

08 Dec. 2022, 16:18
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
08 Dec. 2022, 16:18 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

O transmisiune include PATRU componente principale și peste 20 de platforme de difuzare concomitent.

  1. Difuzarea evenimentului pe rlive.md și în mod automat pe realitatea.md, bani.md, rupor.md (ru), moldovalive.md (eng); Transmisiunile sunt păstrate în arhiva rlive.md și pot fi accesate sau descărcate oricând, fără limitări de acces tehnic sau de abonament.
  2. Transmisiunile sunt difuzate în direct pe pagina de Facebook sau Youtube ale beneficiarului și pe rețelele sociale ale platformelor grupului Realitatea – realitatea.md, rlive.md, bani.md, rupor.md, moldovalive.md.
  3. Difuzarea evenimentului pe RLIVE TV (2 difuzări minim); RLIVE TV este distribuit de toate rețelele de cablu și IPTV, ceea ce asigură o acoperire de peste 80% din țară. De asemenea, RLIVE TV este distribuit online pe site-urile de știri diez.md, deschide.md, ziarulnational.md, nordnews.md, zugo.md, paranteze.md, moldova.org, newsmaker.md, economica.net (România) și realitatea.md, rlive.md, bani.md, rupor.md, moldovalive.md.
  4. Publicarea de comunicate sau știri din evenimente; Fiecare transmisiune live va fi susținută de publicarea comunicatului sau a unei știri din eveniment pe realitatea.md sau la solicitare, suplimentar, pe – bani.md (română), rupor.md (rusă), moldovalive.md (engleză). Știrile sau comunicatele, în mod automat sunt difuzate și pe rețelele sociale ale realitatea.md.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

Suplimentar, la solicitare, se poate realiza Ora de LIVE cu Traian; Reportaj de la eveniment cu plasare pe realitatea.md, bani.md, rupor.md (ru), moldovalive.md (eng) și RLIVE TV; Feedback de la participanți (înregistrare video + editare video); sau orice Servicii de comunicare – comunicate, SMM, Infografii, Videografii, Animație 2D, etc.

Pentru mai multe detalii, contactați-ne pe publicitate@realitatea.md

P.

 

 

 

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău