Ce pierderi a avut cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa în pandemie. A anulat 80% din zboruri

17 Mai 2021, 15:25
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
17 Mai 2021, 15:25 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Compania aeriană a raportat luni o pierdere netă pe tot anul de 815 milioane de euro (989 milioane de dolari) luni, în timp ce restricțiile Covid-19 și-au scăzut nivelul de trafic în scădere cu 81%. Analistii prognozasera o pierdere neta de 933 milioane euro pentru cele 12 luni care se incheie in martie.

CEO-ul Ryanair, Michael O’Leary, a declarat că a fost un „an foarte dificil”, dar că compania „așteaptă cu nerăbdare un optimism extraordinar”, scrie CNBC.

Resctricțiile impuse împotriva Covid-19 au obligat compania să anuleze 80% din zboruri.

„În prima săptămână a lunii aprilie, am făcut puțin sub o jumătate de milion de rezervări. Șase săptămâni mai târziu, săptămâna trecută, am luat 1,5 milioane de rezervări. Așadar, vedem o revenire foarte puternică în rezervări; călătoria pare să înceapă din iunie, iulie, august “, a spus O’Leary.

„Cred că dacă aceste tendințe vor continua, vom căuta destul de optimisti în direcția unui al doilea trimestru foarte puternic de recuperare a traficului.”
Indiferent de recenta creștere, Ryanair se așteaptă să se apropie de egalitate doar în cele 12 luni până în martie 2022.

„FY22 (întregul an fiscal 2022) continuă să fie o provocare, cu incertitudini în privința momentului și locului în care blocările Covid și restricțiile de călătorie vor fi ușurate”, a declarat într-un comunicat luni.

Ryanair se așteaptă ca traficul din an până în martie 2022 să fie la capătul inferior al intervalului său cuprins între 80 și 120 de milioane de pasageri. În anul până în martie 2021, compania aeriană a raportat 27,5 milioane de clienți.

În ciuda creșterii ritmului vaccinărilor și a guvernelor europene care au început să primească din nou turiștii, Ryanair nu se așteaptă ca prețurile să crească pe termen scurt. De fapt, O’Leary a declarat că există o „valoare imensă” pentru familiile britanice care doresc să își petreacă vacanța în Europa vara aceasta.

Cu toate acestea, el a avertizat că ar putea exista o anumită presiune a prețurilor la sfârșitul anului 2021 și până în vara anului 2022.

Realitatea Live

18 Nov. 2025, 13:08
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
18 Nov. 2025, 13:08 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Măsurile restrictive, impuse de Departamentul Trezoreriei SUA împotriva Lukoil și Rosneft, vin ca o consecință a neimplicării constructive a Rusiei în eforturile de pace din Ucraina. Fiind obligată să se conformeze acestor sancțiuni, România se găsește în situația dificilă de a nu avea, în prezent, o foaie de parcurs clară pentru viitorul operațiunilor Lukoil pe teritoriul său, notează mediafax.ro.

Continuarea activității curente pe termen scurt: Această variantă ar putea duce la o închidere treptată a operațiunilor și la transferul capacităților de producție către alte companii autohtone.

Declararea unei stări de urgență: Această măsură excepțională ar oferi statului posibilitatea de a prelua temporar controlul activelor pentru a preveni apariția unor dezechilibre majore pe piața de carburanți.

Identificarea rapidă a unui investitor: Soluția ideală ar fi atragerea unui cumpărător, de preferință un investitor străin de încredere (posibil american), însă acest demers este complex și greu de finalizat sub presiunea timpului.

Specialiștii din domeniu atrag atenția că nicio companie de stat din România nu deține în prezent expertiza tehnică și managerială pentru a administra simultan activități complexe de rafinare, distribuție și exploatare. O naționalizare integrală ar fi o decizie de o importanță strategică majoră, care ar necesita aprobarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) și ar implica riscuri considerabile.

Spre deosebire de România, Bulgaria a negociat și obținut o excepție temporară de la aplicarea sancțiunilor până în aprilie 2026. Acest răgaz i-a permis să gestioneze tranziția activelor Lukoil fără a crea șocuri în piață. În schimb, autoritățile române nu au solicitat o derogare similară, lăsând piața locală vulnerabilă la speculații și la o posibilă panică în rândul consumatorilor.

Pe măsură ce termenul limită impus de sancțiunile americane se apropie, presiunea asupra autorităților de la București crește. Adoptarea rapidă a unui plan concret, fie că vizează administrarea temporară sau vânzarea activelor Lukoil, este crucială. O astfel de decizie este esențială pentru a garanta continuitatea producției interne de carburanți și pentru a menține stabilitatea pieței energetice naționale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII