Ce pierderi a avut cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa în pandemie. A anulat 80% din zboruri

17 Mai 2021, 15:25
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
17 Mai 2021, 15:25 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Compania aeriană a raportat luni o pierdere netă pe tot anul de 815 milioane de euro (989 milioane de dolari) luni, în timp ce restricțiile Covid-19 și-au scăzut nivelul de trafic în scădere cu 81%. Analistii prognozasera o pierdere neta de 933 milioane euro pentru cele 12 luni care se incheie in martie.

CEO-ul Ryanair, Michael O’Leary, a declarat că a fost un „an foarte dificil”, dar că compania „așteaptă cu nerăbdare un optimism extraordinar”, scrie CNBC.

Resctricțiile impuse împotriva Covid-19 au obligat compania să anuleze 80% din zboruri.

„În prima săptămână a lunii aprilie, am făcut puțin sub o jumătate de milion de rezervări. Șase săptămâni mai târziu, săptămâna trecută, am luat 1,5 milioane de rezervări. Așadar, vedem o revenire foarte puternică în rezervări; călătoria pare să înceapă din iunie, iulie, august „, a spus O’Leary.

„Cred că dacă aceste tendințe vor continua, vom căuta destul de optimisti în direcția unui al doilea trimestru foarte puternic de recuperare a traficului.”
Indiferent de recenta creștere, Ryanair se așteaptă să se apropie de egalitate doar în cele 12 luni până în martie 2022.

„FY22 (întregul an fiscal 2022) continuă să fie o provocare, cu incertitudini în privința momentului și locului în care blocările Covid și restricțiile de călătorie vor fi ușurate”, a declarat într-un comunicat luni.

Ryanair se așteaptă ca traficul din an până în martie 2022 să fie la capătul inferior al intervalului său cuprins între 80 și 120 de milioane de pasageri. În anul până în martie 2021, compania aeriană a raportat 27,5 milioane de clienți.

În ciuda creșterii ritmului vaccinărilor și a guvernelor europene care au început să primească din nou turiștii, Ryanair nu se așteaptă ca prețurile să crească pe termen scurt. De fapt, O’Leary a declarat că există o „valoare imensă” pentru familiile britanice care doresc să își petreacă vacanța în Europa vara aceasta.

Cu toate acestea, el a avertizat că ar putea exista o anumită presiune a prețurilor la sfârșitul anului 2021 și până în vara anului 2022.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII