Cu engleză „începător”. Cine este „crypto boy”-ul trimis ambasador în China

23 Dec. 2025, 15:08
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
23 Dec. 2025, 15:08 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Deputatul PAS Petru Frunze a fost desemnat ambasador al Republicii Moldova în China. Potrivit declarației de avere pentru anul 2025, acesta a acumulat venituri consistente deține proprietăți imobiliare, automobile și active în monedă virtuală. Numirea lui Petru Frunze în funcția de ambasador în China a atras atenția și prin prisma CV-ului oficial, în care acesta indică cunoașterea limbii engleze la nivel de începător, într-un context diplomatic ce presupune relații complexe cu una dintre cele mai mari puteri globale.

Petru Frunze a obținut un salariu de 281.225 lei de la Parlamentul Republicii Moldova, la care se adaugă 252.312 lei sub formă de alte sume transferate de Secretariatul Parlamentului pentru cheltuieli ce țin de exercitarea mandatului (consilieri, protocol, transport, tratament). De asemenea, deputatul a mai declarat 22.707 lei diurne pentru deplasări în străinătate și venituri minore din dobânzi bancare.

Soția acestuia a obținut venituri salariale din activitatea în mediul privat, inclusiv din companii din domeniul construcțiilor și dezvoltării locale, precum și o donație de 1.000 de euro, indicată în document.

La capitolul bunuri imobile, Petru Frunze declară mai multe terenuri agricole și intravilane moștenite, o casă de locuit de 150 m², un apartament de 51 m², precum și alte bunuri imobile de dimensiuni reduse. Valoarea de piață cumulată a acestora ajunge la zeci de mii de euro, potrivit estimărilor incluse în declarație.

Deputatul mai indică în proprietate trei automobile: un Renault Kadjar (2018), un Land Rover Evoque (2013) și un Mitsubishi Colt (2008).

Un element distinct al declarației îl reprezintă activele virtuale. Petru Frunze declară dețineri de tip Cryptoban și BMB, achiziționate în 2022, cu valori declarate de peste 35.000 de lei, precum și cantități semnificative de unități virtuale menționate nominal în document.

Totodată, declarația arată că Petru Frunze și soția sa sunt fondatori sau asociați în mai multe societăți comerciale din Republica Moldova și România, inclusiv în domeniile comerțului, construcțiilor și producției.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 

 

Realitatea Live

23 Dec. 2025, 16:03
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Dec. 2025, 16:03 // Actual //  Ursu Victor

Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) a venit cu o reacție la declarațiile ministrului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, privind situația transportului regulat de pasageri din Republica Moldova.

Potrivit APOTA, deși ministrul a recunoscut existența unei probleme majore – lipsa oricărui serviciu regulat de transport pentru populația din 347 de localități – folosirea acestei situații drept argument pentru elaborarea unui nou proiect de modificare a Codului transporturilor rutiere este „un neadevăr”.

Asociația susține că ministrul ar omite deliberat cauzele reale ale crizei, care nu țin exclusiv de prevederile Codului transporturilor rutiere, ci și de „corupția din cadrul Agenția Națională Transport Auto (ANTA)”, precum și de incapacitatea Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) de a interveni prin instrumentele legale deja existente.

Totodată, APOTA afirmă că Vladimir Bolea a „uitat” să menționeze că unele prevederi ale Codului, care au favorizat actuala criză, au fost promovate chiar de MIDR în urmă cu doi ani și au fost dur criticate la acel moment de asociație, care a avertizat public asupra consecințelor negative.

În reacția sa, APOTA mai acuză ministerul că noua inițiativă de modificare a Codului transporturilor rutiere, la fel ca cea din 2023, ar contraveni Regulamentul UE nr. 1370, introducând restricții suplimentare privind modificarea rutelor regulate. Potrivit asociației, aceste restricții nu vor rezolva problema celor 347 de localități fără transport, ci se vor răsfrânge asupra rutelor existente, funcționale de zeci de ani.

APOTA susține că impactul acestor restricții nu a fost evaluat intenționat, întrucât scopul real al inițiativei ar fi „protejarea unor interese de grup ilegale”. În același context, asociația acuză ANTA că ar deschide noi rute regulate în favoarea unui transportator „protejat ani la rând de MIDR și ANTA”, fără legătură cu localitățile rămase fără transport.

Potrivit APOTA, noile curse ar fi, de fapt, „curse-clonă”, lansate cu aproximativ 15 minute înaintea unor rute istorice, cu scopul de a le scoate de pe piață.

În concluzie, APOTA afirmă că problemele reale ale populației și deficitul major de transport regulat sunt folosite de MIDR „ca ambalaj” pentru promovarea unor noi scheme, similare celor invocate anterior sub pretextul „fiscalizării” și „digitalizării”, în cazul proiectelor e-GPS și e-bilet.

Asociația subliniază că deficitul de transport din cele 347 de localități nu poate fi soluționat prin actuala inițiativă de modificare a Codului transporturilor rutiere și cere autorităților să renunțe la măsuri care ar afecta rutele existente, fără a rezolva problema de fond.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII