DOC Încă o dovadă a fraudării licitației de la aeroport: Caietul de sarcini nu este nici aprobat și nici avizat

10 Apr. 2024, 13:37
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Apr. 2024, 13:37 // Actual //  bani.md

Licitația de la Aeroportul Internațional Chișinău (AIC), prin care autoritățile vor să dea în locațiune mai mult de 5.000 de metri pătrați de spații comerciale, se desfășoară în baza unui caiet de sarcini pe care nimeni nu l-a aprobat și nici nu l-a avizat. Mai mult, nici nu se cunoaște cine sunt autorii condițiilor stabilite în acest „document”. Despre asta a anunțat activistul civic Vlad Bilețchi.

El a precizat că a expediat, în 4 aprilie, o scrisoare către Aeroportul Internațional Chișinău, în care a solicitat informații despre comisia care desfășoară licitația și despre autorii caietului de sarcini. În răspunsul primit din partea noului administrator interimar al întreprinderii, Sergiu Spoială,activistul este îndemnat să rabde până la finalizarea concursului, ca să nu fie intimidați sau influențați membrii comisiei de licitație. De asemenea, Spoială a recunoscut că de elaborarea caietului de sarcini nu răspunde nimeni la modul concret, ci Aeroportul Internațional Chișinău. Nici la întrebarea despre cine a decis anularea concursului nu a fost oferit un răspuns concret.

În aceste condiții, există tot temeiul pentru a crede că respectivul caiet de sarcini, care a împiedicat competiția, a fost întocmit la comanda sau dictat de cineva, pentru ca nimeni să nu poarte nicio răspundere, concluzionează Vlad Bilețchi.

El a avertizat că oricât de ingenioase ar părea tertipurile juridice ale organizatorilor licitației, cei implicați în procesul de organizare nu vor putea scăpa de răspundere, deoarece decizia care va fi aprobată de comisia de licitație se va baza pe un caiet de sarcini fără valoare, iar asta va însemna că răspunderea va cădea exclusiv pe membrii ei.

Pe 25 martie curent, Aeroportul Internațional Chișinău (AIC) a prelungit termenul de desfășurare a licitației publice pentru spațiile comerciale de la aerogară, gestionate anterior de Ilan Șor. Administrația aerogării a anunțat că o singură companie a depus dosarul la concurs. Este vorba de Lagardere Travel Retail.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală