Europenii – fani ai sportului! Cât au cheltuit în 2022 pentru acest tip de activități

20 Ian. 2023, 18:04
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
20 Ian. 2023, 18:04 // Au Bani //  MD Bani

Europenii au revenit în sălile de sport şi pe stadioane, iar pasiunea lor pentru sport s-a tradus într-o creştere de 37% a cheltuielilor pentru bunurile, serviciile şi experienţele sportive faţă de anul anterior, conform studiului Mastercard Sport Economy Index 2023.

Sondajul a fost realizat în rândul a peste 11.000 de europeni, iar una dintre concluzii este faptul că în 2022, mai multe persoane au participat la evenimente sportive live, o creştere de 12%, şi au făcut exerciţii fizice în mod regulat, plus 10%, faţă de 2021, scrie ZF.

În ultimul an, tehnologia a fost un factor important, astfel că peste 60% din europeni au declarat că tehnologia a ajutat semnificativ la modul în care s-au bucurat de evenimentele, echipele şi concurenţii lor favoriţi.

Primele cinci moduri în care europenii au folosit tehnologia pentru a se bucura de sport în 2022 au fost: pentru a urmări evenimentele de la distanţă pe reţelele sociale, pentru a urmări mai multe meciuri în acelaşi timp, pentru a trăi un eveniment sportiv prin intermediul VR, pentru a urmări competiţii de eSports prin intermediul platformelor de streaming şi pentru a asculta podcasturi sportive.

Cu toate că amprenta digitală a sportului a continuat să crească, evenimentele live continuă să atragă tot mai mulţi spectatori pe stadioane. Astfel, peste jumătate dintre europeni au participat la un eveniment live anul trecut, în creştere cu 12% faţă de 2021. Fotbalul, baschetul, tenisul, voleiul şi ciclismul au fost cele mai populare sporturi.

Pe lângă evenimentele sportive, europenii au început să facă din ce în ce mai mult sport. Conform studiului, circa 54% dintre europeni au făcut mai mult sport şi activităţi fizice decât în 2021. Drumeţiile, înotul, alergarea, fotbalul şi ridicarea greutăţilor au fost cele mai populare activităţi fizice în rândul europenilor.

Totodată, a fost observată şi o revenire a oamenilor în sălile de sport, peste 40% dintre europeni au fost mai dispuse să plătească un abonament pentru a face exerciţii, decât să practice activităţi fizice acasă.

Europenii au continuat să investească în condiţia lor fizică, vânzările de articole sportive, precum crosele de golf, mingile de tenis şi bicicletele, crescând cu 15% în 2022 faţă de 2021, potrivit Mastercard Economics Institute.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII