Facebook le va permite angajaţilor în regim full-time să lucreze de la distanţă inclusiv din alte ţări

11 Iun. 2021, 12:39
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
11 Iun. 2021, 12:39 // Bani și Afaceri //  bani.md

Compania americană Facebook le-a oferit angajaţilor săi în regim full-time opţiunea de a lucra de la distanţă, inclusiv din alte ţări, dacă munca lor nu necesită prezenţa la birou, scrie Agerpres.

Cofondatorul şi directorul executiv al companiei, Mark Zuckerberg, a dezvăluit că el însuşi intenţionează să lucreze de la distanţă timp de încă cel puţin şase luni.

Într-o notă publicată prima dată de Wall Street Journal, Zuckerberg scrie:

“Am descoperit că munca la distanţă îmi oferă mai mult spaţiu pentru gândire pe termen lung şi mă ajută să-mi petrec mai mult timp cu familia, ceea ce mă face mai fericit şi mai productiv la muncă”.

“Am învăţat pe parcursul anului trecut că poţi să-ţi faci bine munca de oriunde şi eu sunt chiar mai optimist (şi cred) că munca de la distanţă la scară largă este posibilă, mai ales că prezenţă video de la distanţă şi realitatea virtuală continuă să se îmbunătăţească”, a subliniat Zuckerberg.

Oricum, această cea mai recentă decizie a companiei de a le permite angajaţilor săi în regim full-time să lucreze de la distanţă constituie o schimbare faţă de decizia pe care a anunţat-o în mai 2020, când compania a afirmat că le va permite doar unor angajaţi, în special celor experimentaţi, să ceară să lucreze permanent de la distanţă.

Cu toate acestea, unii angajaţi, precum cei care lucrează la centrele de date şi de hardware, vor trebui să lucreze de la birou, în condiţiile în care munca lor nu poate fi făcută de la distanţă.

Zuckerberg a adăugat că gigantul pe care îl conduce le va permite angajaţilor să ceară să lucreze de la distanţă şi din alte ţări. Aceasta le va permite angajaţilor din SUA să ceară să lucreze din Canada, iar celor din Europa să ceară să lucreze de la distanţă din Regatul Unit.

Facebook ar intenţiona să-şi redeschidă majoritatea birourilor din SUA la o capacitate de 50% până la începutul lui septembrie şi probabil să le redeschidă în totalitate în octombrie. Compania are circa 60.000 de angajaţi.

Realitatea Live

19 Nov. 2025, 16:37
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
19 Nov. 2025, 16:37 // Actual //  Grîu Tatiana

Societatea pe Acțiuni „Energocom” a înregistrat în 2023 pierderi de 315,5 milioane de lei din cauza stabilirii prețului de vânzare a gazelor naturale sub costurile reale, arată raportul Curții de Conturi pentru perioada 2021–2023 care a fost examinat de Comisia parlamentară pentru control al finanțelor publice. În 2021 și 2022, societatea a raportat profituri nete din activitatea de furnizare a gazelor naturale de aproape 354 mii de lei și, respectiv, 100,7 milioane de lei.

Auditul evidențiază mai multe probleme în gestionarea gazelor naturale: stocul de securitate în valoare de aproximativ 541,4 milioane de lei este ținut fără reglementări clare, existând riscuri privind integritatea cantitativă și calitativă; dosarele de achiziții nu au fost păstrate integral; iar costurile stocurilor ar putea să nu fie recuperate din cauza unor litigii în curs. De asemenea, procesul de creare și menținere a stocului nu a fost în totalitate transparent și nu asigură o evidență completă a tranzacțiilor.

Raportul menționează și creanțele cesionate de la S.A. „Termoelectrica” în valoare de aproximativ 1,33 miliarde de lei, care nu au fost evaluate corespunzător în contabilitate, iar rambursarea lor a fost întârziată din cauza semnării tardive a graficului de eșalonare. De asemenea, filialele externe, inclusiv „Energocom Gas & Power” S.R.L. din România, nu au avut un impact semnificativ asupra activității societății, evidențiind necesitatea reevaluării strategiilor operaționale și financiare.

În ceea ce privește energia electrică, prețurile nereglementate au fost stabilite conform reglementărilor interne, iar compania a înregistrat profit net de 81,5 milioane de lei între 2021 și 2023: 2,9 milioane de lei în 2021, 20,8 milioane de lei în 2022 și 57,8 milioane de lei în 2023.

Curtea de Conturi a prezentat o serie de recomandări pentru remedierea situațiilor constatate, printre care reglementarea gestionării dosarelor de achiziții, consolidarea sistemelor informaționale pentru a integra datele contabile și de trading, aplicarea standardelor internaționale pentru reevaluarea stocurilor de gaze naturale, monitorizarea creanțelor și activității filialelor externe. Societatea a acceptat recomandările și urmează să implementeze măsurile necesare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII