Facebook le va permite angajaţilor în regim full-time să lucreze de la distanţă inclusiv din alte ţări

11 Iun. 2021, 12:39
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
11 Iun. 2021, 12:39 // Bani și Afaceri //  bani.md

Compania americană Facebook le-a oferit angajaţilor săi în regim full-time opţiunea de a lucra de la distanţă, inclusiv din alte ţări, dacă munca lor nu necesită prezenţa la birou, scrie Agerpres.

Cofondatorul şi directorul executiv al companiei, Mark Zuckerberg, a dezvăluit că el însuşi intenţionează să lucreze de la distanţă timp de încă cel puţin şase luni.

Într-o notă publicată prima dată de Wall Street Journal, Zuckerberg scrie:

“Am descoperit că munca la distanţă îmi oferă mai mult spaţiu pentru gândire pe termen lung şi mă ajută să-mi petrec mai mult timp cu familia, ceea ce mă face mai fericit şi mai productiv la muncă”.

“Am învăţat pe parcursul anului trecut că poţi să-ţi faci bine munca de oriunde şi eu sunt chiar mai optimist (şi cred) că munca de la distanţă la scară largă este posibilă, mai ales că prezenţă video de la distanţă şi realitatea virtuală continuă să se îmbunătăţească”, a subliniat Zuckerberg.

Oricum, această cea mai recentă decizie a companiei de a le permite angajaţilor săi în regim full-time să lucreze de la distanţă constituie o schimbare faţă de decizia pe care a anunţat-o în mai 2020, când compania a afirmat că le va permite doar unor angajaţi, în special celor experimentaţi, să ceară să lucreze permanent de la distanţă.

Cu toate acestea, unii angajaţi, precum cei care lucrează la centrele de date şi de hardware, vor trebui să lucreze de la birou, în condiţiile în care munca lor nu poate fi făcută de la distanţă.

Zuckerberg a adăugat că gigantul pe care îl conduce le va permite angajaţilor să ceară să lucreze de la distanţă şi din alte ţări. Aceasta le va permite angajaţilor din SUA să ceară să lucreze din Canada, iar celor din Europa să ceară să lucreze de la distanţă din Regatul Unit.

Facebook ar intenţiona să-şi redeschidă majoritatea birourilor din SUA la o capacitate de 50% până la începutul lui septembrie şi probabil să le redeschidă în totalitate în octombrie. Compania are circa 60.000 de angajaţi.

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 12:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat la începutul lunii noiembrie o nouă campanie de promovare a produselor moldovenești „Cumpăr BUN de-acasă” , pentru care a scos la licitație servicii în valoare totală de 315.000 de lei. Inițiativa vine în contextul în care, după abrogarea cotei minime obligatorii de 50% pentru produsele autohtone, statul mizează mai mult pe mobilizarea consumatorilor decât pe instrumente legislative.

Documentele de licitație arată că banii vor fi direcționați astfel:

145.000 lei pentru elaborarea unui spot video în versiuni TV și online;
25.000 lei pentru crearea a 14 vizualuri (cartoline), câte unul pentru fiecare categorie de produse;
75.000 lei pentru o campanie de distribuție plătită pe Facebook, Instagram și YouTube, cu obiective clare de impact (reach și frecvență);
70.000 lei pentru o campanie de influencer marketing, cu 10 creatori de conținut locali, fiecare având minimum 60% audiență din Republica Moldova.

Licitația urmărește realizarea unei campanii integrate de comunicare, menite să stimuleze consumul de produse agroalimentare autohtone și să consolideze brandul local.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII