Ferrari va accepta criptomonedele ca modalitate de plată pentru mașinile sale în SUA

15 Oct. 2023, 07:44
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Oct. 2023, 07:44 // Actual //  bani.md

Ferrari a început să accepte plata în criptomonede pentru mașinile sale sport de lux în SUA și va extinde acest sistem în Europa, în urma cererilor venite din partea clienților săi bogați, a declarat pentru Reuters șeful său de marketing și comercial.

Marea majoritate a companiilor de top s-au ferit de criptomonede, deoarece volatilitatea bitcoin și a altor tokenuri le face nepractice pentru comerț. Reglementările disparate și consumul ridicat de energie au împiedicat, de asemenea, răspândirea cripto ca mijloc de plată.

Printre acestea se numără producătorul de automobile electrice Tesla (TSLA.O), care în 2021 a început să accepte plata în bitcoin, cea mai mare criptomonedă, înainte ca directorul general Elon Musk să oprească acest lucru din cauza preocupărilor legate de mediu.

Directorul de marketing și comercial al Ferrari, Enrico Galliera, a declarat pentru Reuters că criptomonedele au făcut eforturi pentru a-și reduce amprenta de carbon prin introducerea de noi software și o utilizare mai mare a surselor regenerabile.
“Obiectivul nostru de a atinge neutralitatea în materie de carbon până în 2030 de-a lungul întregului nostru lanț valoric este absolut confirmat”, a declarat acesta într-un interviu.

Ferrari a spus că decizia a venit ca răspuns la solicitările pieței și ale dealerilor, deoarece mulți dintre clienții săi au investit în cripto.

“Unii sunt investitori tineri care și-au construit averile în jurul criptomonedelor”, a spus el. “Alții sunt investitori mai tradiționali, care vor să-și diversifice portofoliile”.

În timp ce unele criptomonede, cum ar fi ether , cea de-a doua ca mărime, și-au îmbunătățit eficiența energetică, bitcoin continuă să fie criticat pentru mineritul său energointensiv.

Ferrari a livrat peste 1.800 de mașini în regiunea sa din America, care include SUA, în prima jumătate a acestui an.

Galliera nu a precizat câte mașini se aștepta Ferrari să vândă prin intermediul cripto. El a spus că portofoliul de comenzi al companiei era puternic și complet rezervat până în 2025, dar compania a vrut să testeze acest univers în expansiune.

“Acest lucru ne va ajuta să ne conectăm cu oameni care nu sunt neapărat clienții noștri, dar care și-ar putea permite un Ferrari”, a spus el.

Compania italiană, care a vândut 13.200 de mașini în 2022, cu prețuri începând de la peste 200.000 de euro (211.000 de dolari) și ajungând până la 2 milioane de euro, intenționează să extindă sistemul de criptomonede în Europa până în primul trimestru al anului viitor și apoi în alte regiuni în care criptomonedele sunt acceptate legal.

Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) este cea mai mare regiune a Ferrari, reprezentând 46% din totalul livrărilor de mașini în prima jumătate a acestui an.

“Interesul este același în SUA și în Europa, nu vedem diferențe uriașe”, a declarat Galliera.

Printre țările în care criptomonedele sunt restricționate se numără China.

Ferrari a apelat la unul dintre cei mai mari procesatori de plăți în criptomonede, BitPay, pentru faza inițială din SUA, și va permite tranzacții în bitcoin, ether și USDC, una dintre cele mai mari așa-numite stablecoins. Ferrari ar putea folosi alți procesatori de plăți în diferite regiuni.

“Prețurile nu se vor schimba, nu vor exista taxe, nici suprataxe dacă plătiți prin criptomonede”, a spus Galliera.

Bitpay va transforma imediat plățile în criptomonede în monedă tradițională în numele dealerilor Ferrari, astfel încât aceștia să fie protejați de fluctuațiile de preț.

“Acesta a fost unul dintre obiectivele noastre principale: evitarea, atât a dealerilor noștri, cât și a noastră, de a gestiona direct criptomonedele și de a fi protejați de fluctuațiile mari ale acestora”, a spus Galliera.

În calitate de procesator de plăți, BitPay se va asigura că monedele virtuale provin din surse legitime și că nu provin din activități infracționale sau că sunt folosite pentru spălarea veniturilor provenite din infracțiuni sau pentru a se sustrage de la plata taxelor.

Șeful de marketing și comercial al Ferrari a declarat că majoritatea dealerilor săi din SUA au semnat deja sau sunt pe cale să accepte acest sistem

“Sunt convins că și alții se vor alătura în curând”, a declarat Galliera, citat de Reuters.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală