Compania de cosmetice Revlon, înfiinţată în 1932 de fraţii Charles şi Joseph Revson şi Charles Lachman, a pierdut în ultimii ani spaţiu pe rafturi şi vânzări în favoarea unor startup-uri susţinute de celebrităţi precum Kylie Cosmetics al lui Kylie Jenner şi Fenty Beauty a Rihannei.
Cunoscută pentru lacurile de unghii şi rujurile sale, compania în vârstă de 90 de ani a enumerat active şi pasive cuprinse între 1 şi 10 miliarde de dolari într-un dosar depus miercuri la tribunal unde a cerut intrarea în faliment, scrie ZF.
„Mărcile din portofoliul său sunt puţin mai vechi şi nu oferă hype-ul pe care îl caută clientul contemporan”, a declarat Thomai Serdari, profesor de marketing la New York University.
De asemenea, compania a fost afectată de probleme de aprovizionare, agravate de pandemia COVID-19. Penuria de produse rezultată a fost un alt factor important în alunecarea spre faliment, iar analiştii au spus că este puţin probabil ca acestea să fie rezolvate pe termen scurt.
În schimb, Coty Inc a câştigat cotă de piaţă prin investiţii masive pentru a îmbunătăţi aprovizionarea.
Revlon, care a început prin a vinde lac de unghii, a fost vândută către MacAndrews & Forbes în 1985 şi a devenit publică 11 ani mai târziu.
Revlon a cumpărat Elizabeth Arden, care deţine mărci precum Britney Spears Fragrances şi Christina Aguilera Fragrances, într-un pariu de 870 de milioane de dolari pentru îngrijirea pielii în 2016.
Dar vânzările companiei au rămas în urmă de-a lungul anilor, iar în 2021 au scăzut cu 22% faţă de nivelul din 2017.
Compania a precizat că niciuna dintre unităţile sale internaţionale, cu excepţia Canadei şi a Marii Britanii, nu face parte din procedura de faliment deschisă.