Închisori plutitoare? Londra cumpără vapoare și barje pentru imigranți

03 Mai 2023, 08:23
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Mai 2023, 08:23 // Actual //  bani.md

Ministerul britanic de Interne plănuiește să folosească zece nave mari, pentru a-i găzdui pe solicitanții de azil în mai multe porturi din țară. Planul guvernului este criticat de politicienii locali, care nu privesc cu ochi buni transformarea porturilor în centre pentru imigranți.

Oficialii guvernului de la Londra analizează „toate opțiunile” pentru a găsi spații de cazare persoanelor afectate de întârzierea procesării cererilor de azil, inclusiv foste unități militare și închisori.

Autoritățile au de analizat peste 1.500 de dosare de dosare în plus față de luna decembrie, în condițiile în care premierul Rishi Sunak a anunțat că întârzierile vor fi recuperate până la sfârșitul anului, astfel că oficialii caută acum orice spațiu viabil pentru cazarea imigranților.

Surse din guvern au declarat pentru The Guardian că ar putea fi necesară găsirea mai multor hoteluri pentru găzduirea solicitanților de azil, în ciuda opoziției din partea parlamentarilor conservatori, după ce eforturile de a găsi alte 10.000 de spații în unitățile militare, închisori dezafectate și nave mari s-au dovedit insuficiente.

O companie maritimă de top efectuează un studiu de fezabilitate privind adăpostirea imigranților pe platforme petroliere, o idee pe care miniștrii au respins-o în 2020 din cauza dificultăților enorme de logistică și de siguranță, pe care e puțin probabil ca Ministerul britanic de Interne să o adopte.

Ceea ce ar putea face, în schimb, guvernul de la Londra ar fi să cumpere cu câteva milioane de lire sterline din buget zece vase de croazieră, feriboturi și barje, pe care să le transforme în spații de cazare pentru imigranți. Surse din ministerul britanic au spus că nu s-a stabilit un număr exact de nave.

Oficialii din cadrul Home Office, Ministerul Afacerilor Interne al Marii Britanii, au confirmat planurile de găzduire a aproximativ 400 de persoane pe o barjă uriașă din Dorset.

Barja Bibby Stockholm va fi ancorată din luna iunie în portul Portland și va găzdui bărbați singuri aflați la sfârșitul perioadei de procesare a dosarelor de azil, urmând ca în această vară să primească mai multe persoane.

Autoritățile sunt pe cale să încheie și un acord pentru transformarea unui fost vas de croazieră, cu o capacitate de 1.800 de locuri, în unitate de cazare pentru imigranți. Vasul va fi acostat în Mersey.

Printre opțiunile analizate s-a numărat și o navă de croazieră din Indonezia.

Totuși, puține porturi britanice pot găzdui nave de mari proporții. În plus, surse din sectorul barjelor au spus că există un deficit de astfel de ambarcațiuni.

Autoritatea portuară din zona Birkenhead va susține planurile dacă acestea vor fi aprobate de consiliul local. Politicienii locali au criticat, însă, soluția cazării pe nave, numindu-le “închisori plutitoare”.

Căutarea asiduă de nave pentru cazarea solicitanților de azi a devenit o prioritate pentru Home Office, în încercarea de a debloca întârzierile procesării cererilor de azil, în timp ce sute de imigranți trec în fiecare săptămână Canalul Mânecii.

Guvernul încearcă să găsească până la sfârșitul anului încă 10.000 de locuri în alte unități decât hotelurile. Până acum, datele arată că doar 5.400 de locuri vor fi disponibile, cele mai multe, 3.700, urmând a fi amenajate în fostele unități militare din Wethersfield și Scampton. Încă 1.200 de imigranți vor fi ținuți la Northeye, o fostă închisoare din East Sussex.

Ministerul britanic de Interne se află sub presiunea tot mai mare a parlamentarilor conservatori pentru a găsi o soluție alternativă la cazarea migranților în hoteluri. În prezent, 400 de astfel de unități de cazare găzduiesc aproximativ 51.000 de oameni, cu un cost zilnic de 6,2 milioane de lire sterline (7,05 milioane de euro).

Oficialii din guvern au avertizat anul trecut că planurile pentru cazarea pe vase mari ar putea fi mai scumpe decât cazarea în hoteluri, documentele Home Office estimând costul la 7 milioane de lire (7.96 milioane de euro) pe zi.

Potrivit unor date publicate de Guvern săptămâna trecută, numărul solicitărilor de azil rămase de analizat a crescut de la 136.230 în decembrie la 138.052 în martie, deși în aprilie a scăzut cu 730.

Guvernul a promis că întârzierile vor fi eliminate până la finele lunii decembrie, însă ritmul actual de lucru arată că obiectivul nu va fi atins până în martie 2025.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

25 Nov. 2025, 17:26
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
25 Nov. 2025, 17:26 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Compania petrolieră națională a Kazahstanului, KazMunayGas (KMG), a anunțat astăzi că, „cel puțin pentru moment”, nu se discută vânzarea Grupului Rompetrol, inclusiv Rompetrol Moldova, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața produselor petroliere din Republica Moldova.

Reacția oficială vine după ce, în ultimele zile, în presă au apărut informații privind o posibilă vânzare parțială, în perioada 2026–2027, a KMG International NV (KMGI), subsidiara deținută integral de KazMunayGas, în cadrul unei licitații care ar permite investitorilor să cumpere până la 50% din holding.

Într-un mesaj transmis presei, KMG a precizat că elaborarea unui plan complex de privatizare este „o practică obișnuită” și nu înseamnă automat luarea unei decizii de vânzare. „Este un proces standard și de lungă durată, în cadrul căruia sunt luați în considerare numeroși factori. În ceea ce privește KMGI, compania își desfășoară activitatea în mod normal, atingând indicatorii de producție și financiari. În acest sens, declarăm că în prezent nu se ia nicio decizie cu privire la privatizarea KMGI”, a transmis KazMunayGas.

Informațiile inițiale privind o potențială vânzare parțială au fost publicate de site-ul caliber.az și preluate ulterior de presa internațională, menționând că Agenția pentru Protecția și Dezvoltarea Concurenței din Kazahstan ar fi confirmat procedura de licitație deschisă în două etape. Tranzacția ar avea ca scop atragerea unui partener strategic, KMGI fiind formată din 28 de companii din România, Elveția, Bulgaria, Georgia, Republica Moldova, Turcia și Kazahstan. Grupul operează două rafinării în România – Petromidia și Vega –, un complex petrochimic, terminale și o rețea de aproximativ 1 400 de benzinării sub marca Rompetrol.

Potrivit sursei citate, o eventuală tranzacție ar face parte din strategia mai largă a KazMunayGas de modernizare operațională și atragere de investiții, menținând totodată o poziție solidă în piața energetică internațională.

În Republica Moldova, Rompetrol este unul dintre principalii jucători ai pieței carburanților, cu o rețea de 97 de stații și o cotă totală estimată de circa 44%. În raportul oficial pentru anul 2024, compania indică o cotă totală de 38,3%, dintre care segmentul vânzărilor cu amănuntul reprezintă 28,4%.

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII