Mercedes-Benz: Naționalizarea în Rusia ar putea periclita active de două miliarde de euro

14 Mart. 2022, 09:40
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
14 Mart. 2022, 09:40 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Producătorul german de maşini premium Mercedes-Benz a anunţat vineri că are active de două miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) care ar putea fi periclitate de propunerile Rusiei de a naţionaliza proprietăţile firmelor străine care părăsesc ţara în urma invadării Ucrainei, transmite Reuters.

De asemenea, producătorul auto menționează într-un raport despre problemele cauzate de războiul din Ucraina. Potrivit raportului, cele mai mari probleme cu care se confruntă sunt: perturbări în aprovizionarea cu componente, livrări de energie și chiar atacuri cibernetice.

„Aceste riscuri ar putea fi exacerbate de potenţiala expropriere a activelor subsidiarelor ruse”, precizează Mercedes-Benz.

Amintim că, partidul de guvernământ al preşedintelui rus Vladimir Putin, Rusia Unită, a anunţat miercuri că o comisie guvernamentală a aprobat primul pas spre naţionalizarea activelor companiilor străine care părăsesc ţara, în contextul sancţiunilor economice.

Potrivit informațiilor, comisia sprijină o lege care permite firmelor deţinute în procent de peste 25% de străini din „state neprietenoase” să fie puse sub administraţie externă pentru a preveni falimentul şi a salva locurile de muncă, adaugă Rusia Unită, într-un comunicat pe aplicaţia Telegram.

Conform proiectului de lege, companiile care au anunţat că vor părăsi Rusia ar putea refuza să fie puse sub administraţie externă dacă în termen de cinci zile îşi reiau activităţile sau vând acţiunile, cu condiţia să fie păstraţi angajaţii şi să fie menţinută afacerea. Altfel, tribunalul va numi un administrator temporar pentru trei luni, după aceea acţiunile noii entităţi sunt scoase la vânzare, iar acţiunile vechi sunt lichidate, a informat Rusia Unită.

Mercedes-Benz are o fabrică în oraşul Esipovo, la 40 km de Moscova, cu peste 1.000 de angajaţi, care produc sedanurile şi SUV-urile E-class.

Fabrica a fost inaugurată în 2019, în prezenţa preşedintelui Vladimir Putin. Acesta a anunţat la ceremonie că uzina va produce 25.000 de maşini pe an, investiţia totală ajungând la aproape 300 milioane de dolari.

Mercedes-Benz a precizat că subsidiarele sale din Rusia, evaluate la două miliarde de euro la finalul lui 2021, au datorii către bănci de aproximativ un miliard de euro, pentru care producătorul auto a emis garanţii globale.

După ce Rusia a invadat Ucraina, mai multe companii și-au sistat activitatea, vânzările și livrările spre Rusia. Printre aceste companii se numără și Mercedes-Benz, care și-a suspendat exporturile de vehicule către Rusia şi a oprit activitatea de producţie în această ţară, în urma invadării Ucrainei şi a sancţiunilor occidentale impuse Moscovei.

Mercedes-Benz va opri exporturile de maşini şi camionete spre Rusia, precum şi producţia locală „până la noi dispoziţii”, informează într-un comunicat grupul german, fără detalii suplimentare.

Şi Daimler Truck, cel mai mare producător global de camioane, şi-a suspendat activităţile în Rusia, inclusiv cooperarea cu firma auto Kamaz.

Realitatea Live

07 Apr. 2025, 10:37
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
07 Apr. 2025, 10:37 // Actual //  Ursu Victor

Companiile americane caută să obțină o reducere a tarifelor impuse de președintele Donald Trump, temându-se de impactul acestora asupra economiei țării, scrie Financial Times (FT), citând top-managementul unor companii. Unele dintre acestea au declarat că se tem să critice public deciziile președintelui, de frica unor represalii din partea Casei Albe. „Nu vrei să fii câinele care latră mai tare decât ceilalți, pentru că pe tine te vor împușca”, a spus unul dintre membrii consiliului de administrație al unei companii americane.

Un alt interlocutor al FT a sugerat încercarea de a transmite echipei lui Trump și președintelui personal consecințele pe termen lung ale războiului tarifar, în privat. Potrivit acestuia, este necesar să se sublinieze că această politică va dăuna chiar președintelui din cauza creșterii prețurilor și pierderii locurilor de muncă în rândul susținătorilor săi. Un al treilea interlocutor a subliniat importanța de a nu rămâne tăcut și a recomandat „lobby-ul moale” prin intermediul „consilierilor mai înțelepți” ai lui Trump, printre care se numără secretarul Trezoreriei, Scott Bessent.

În același timp, reprezentanții unor companii au început să discute despre mutarea producției în Statele Unite și reorganizarea afacerilor. Totuși, unii dintre aceștia sunt reticenți în a face pași atât de radicali, deoarece nu este clar cât timp Trump va menține actuala politică. Aceștia speră totodată că vor putea convinge Casa Albă să reducă o parte din măsurile impuse.

Pe 2 aprilie, Trump a introdus taxe vamale între 10% și 50% pe produsele provenite din 185 de țări, ceea ce a dus la o prăbușire a pieței bursiere americane, care a atins cel mai scăzut nivel din 2020, cu o pierdere totală de capitalizare de 2,7 trilioane de dolari. În acest context, au crescut temerile legate de o posibilă recesiune. Un reprezentant al unei mari companii de investiții a declarat pentru FT că multe afaceri au simulat din timp impactul unei astfel de situații asupra profitului, dar calculele s-au dovedit inutile, având în vedere diferențele semnificative dintre metodologia Casei Albe și așteptările pieței.

Garry Hamm, un susținător și sponsor al lui Trump, directorul general al companiei de extracție a petrolului și gazelor din șist Continental Resources, a declarat că susține reformele președintelui destinate revitalizării producției în SUA. Totuși, și el a recunoscut că scăderea record de prețuri la hidrocarburi provocată de măsurile impuse poate avea un impact negativ asupra sectorului. Trump, la rândul său, a avertizat despre vremuri dificile și i-a îndemnat pe americani să „reziste”. „Aceasta este o revoluție economică și vom câștiga. Țineți-vă bine, deși nu va fi ușor, dar rezultatul final va fi istoric”, a declarat el.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!