Ministru italian: Interzicerea vânzării de maşini cu motor cu combustie aruncă Europa în criză

25 Sept. 2024, 16:06
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
25 Sept. 2024, 16:06 // Actual //  bani.md

Adolfo Urso, membru al partidului Fraţii Italiei al prim-ministrului Giorgia Meloni, a avertizat că sute de mii de locuri de muncă din industria auto europeană sunt în pericol dacă Bruxelles-ul nu îşi reduce obiectivele ambiţioase de mediu pentru sectorul auto.
„Foaia de parcurs a Green Deal, aşa cum a fost concepută, şi-a demonstrat deja contradicţiile prin prăbuşirea pieţei europene a vehiculelor electrice şi criza gravă a producătorilor europeni de automobile”, a declarat Urso într-un interviu. „Datele vorbesc de la sine. Este deja clar că foaia de parcurs … nu este sustenabilă.”

Urso se va folosi de reuniunile la nivel înalt de la Bruxelles din această săptămână pentru a solicita o revizuire urgentă a normelor privind emisiile şi interzicerea motoarelor cu combustie în 2035, care, în opinia sa, ar trebui amânate şi relaxate pentru a permite vânzarea altor forme de vehicule cu tehnologii curate, inclusiv a celor care utilizează biocombustibil sau combustibil sintetic.
Demersul Italiei vine pe fondul îngrijorării din capitalele europene şi al avertismentelor producătorilor că industria auto de pe continent – deja sub presiunea importurilor de vehicule electrice chinezeşti mai ieftine – ar putea scădea brusc odată cu intrarea în vigoare a interdicţiei privind vânzarea de motoare noi cu combustie.

Cel mai mare producător auto din ţară, Stellantis, a suspendat producţia de automobile la fabrica sa istorică din Torino timp de o lună, până la jumătatea lunii octombrie, din cauza cererii scăzute pentru versiunea electrică a modelului Fiat 500, care are un preţ de 30 000 de euro, faţă de 17 700 de euro pentru versiunea hibridă. Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Germania, a avertizat recent lucrătorii că nu va mai onora garanţia locurilor de muncă, veche de decenii. Aproximativ 165 000 de persoane lucrează în industria auto din Italia, iar aproximativ 780 000 în Germania.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală