Moldovenii, considerați EXOTICI la Timișoara! Un panou publicitar controversat a trezit nemulțumiri

18 Aug. 2021, 17:29
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
18 Aug. 2021, 17:29 // Actual //  MD Bani

Panou publicitar controversat la Timișoara: Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu.

Panoul publicitar a fost realizat pentru compania Vitesco Technologies, un furnizor german de automobile pentru tehnologiile de transmisie și propulsie. Compania a explicat, în urma controverselor, că scopul reclamei a fost acela de a arăta că „diversitatea e importantă”, afirmând că „nu a fost intenția noastră de a insulta vreo naționalitate sau cultură”, scrie Realitatea.md.

Totuși nu este clar dacă reclama se referă la moldoveni, ca naționalitate, cetățeni ai Republicii Moldova, sau se referă la moldovenii din regiunea Moldovei, România.

Mesajul a fost amplasat în centrul Timișoarei. „Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu”, scrie mare pe un fundal galben, transmite presa din România.

Textul a fost considerat de mulți unul ofensator la adresa moldovenilor, stârnind un val de reacții pe rețelele Facebook și Reddit.

Istoricul ieșean Dorin Dobrincu consideră că mesajul este „o mitocănie”, în timp ce Dan Radu, fondator al asociaţiei „Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”, scrie pe Facebook că „firma ce promovează mobilitatea are şi idei fixe. Și simple, ca și mințucile lor” și se întreabă dacă managerul companiei a fost de acord cu acest slogan.

Alți internauți susțin că mesajul este unul bun, dacă a creat vâlvă.

„Deja e a 3-a oară când văd undeva imaginea asta. Dacă un panou de pe stradă a ajuns în online, s-a viralizat și a creat vâlvă… Înseamnă că marketingul e genial”, consideră un alt utilizator al rețelelor sociale.

„Asta se întâmplă când laşi promovarea pe mâna unor oameni nepricepuți. Ajung să scrie unii pentru alții, ca să se amuze prietenii lor, în loc să pună pe primul loc obiectivul campaniei. Ca să nu mai zic despre decență şi cei 7 ani de-acasă. Sper să folosească situația asta ca să învețe o lecție de respect simplu”, a comentat o altă persoană.

Compania: „Reclama e inspirată dintr-o campanie din Germania”

În cele din urmă, reprezentanții companiei au anunțat că vor retrage reclama și au venit și cu explicații. Ei afirmă că sunt mai multe panouri similare, însă în alte locuri în loc de „moldoveni” scrie „olteni” sau „ardeleni”.

„Reclama asta face parte dintr-o serie de șapte variante diferite, care se bazează mult pe ideea de diversitate. În varianta originală veți regăsi «bavarians», în cea postată în Timișoara am ales moldovenii, în cea din Iași oltenii/ardelenii, în cea din Sibiu, bănățenii. Am ales să punctăm locațiile noastre din fiecare regiune și oamenii faini cu care lucrăm. Ideea de diversitate o veți regăsi și în celelalte panouri (print sau digital). Umorul e apanajul oamenilor inteligenți cu care lucrăm și vom lucra. Sunt moldoveancă și mândră de originea mea”, a explicat, pe Reddit, Alina Bratu, manager de comunicare și branding în cadrul Vitesco, precizând că reclama a fost inspirată dintr-o campanie din Germania.

Anunțul companiei Vitesco Technologies:

Nu a fost intenția noastră de a insulta vreo naționalitate sau cultură. Scopul acestei reclame a fost de a arăta că diversitatea e importantă pentru noi și compania noastră beneficiază de aportul unei echipe globale. Regretăm dacă cineva s-a simțit ofensat. Afișul va fi dat jos în următoarele zile.

Vitesco Technologies este o societate germană care are aproximativ 40.000 de angajați.

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII