Rolls-Royce raportează vânzări record pentru 2022. Pentru prima dată a vândut mai mult de 6.000 de automobile

10 Ian. 2023, 10:30
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
10 Ian. 2023, 10:30 // Au Bani //  MD Bani

Constructorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce Motor Cars a raportat luni vânzări record pentru anul 2022. Pentru prima dată în istoria de 118 ani a companiei a vândut mai mult de 6.000 de automobile, în pofida scăderii cererii clientelei chineze, informează Reuters.

În 2022, producătorul britanic deţinut de grupul german BMW a livrat 6.021 de automobile, în creştere cu 8% comparativ cu 5.586 de automobile în 2021, când a fost înregistrat precedentul record de vânzări al Rolls-Royce.

Vânzările de automobile de lux Rolls-Royce au fost susţinute de cele două Americi, în frunte cu SUA care a rămas cea mai importantă piaţă, responsabilă pentru aproximativ 35% din vânzări. În China însă, a doua mare piaţă pentru Rolls-Royce, restricţiile introduse în contextul pandemiei de coronavirus au condus la o scădere de o singură cifră a vânzărilor de automobile de lux.

Producătorul auto a precizat în special faptul că pre-comenzile pentru primul său model complet electric, Spectre, care ar urma să fie pus în vânzare la finele lui 2023, i-au depăşit toate aşteptările.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

Directorul general Torsten Müller-Ötvös a mai spus că creşterea preconizată pentru 2023 va veni în pofida faptului că Rolls-Royce a oprit vânzările în Rusia, o piaţă care în mod normal era responsabilă pentru 250 până la 300 de unităţi vândute într-un singur an, ca urmare a invaziei Ucrainei.

Compania, care în prezent are 2.500 de angajaţi, susţine că clienţii săi sunt dispuşi să plătească aproximativ o jumătate de milion de euro pentru un Rolls-Royce personalizat la comandă.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală