Salariu de 113 milioane de dolari: Cum arată o zi din viața noului șef al Starbucks

22 Aug. 2024, 10:28
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
22 Aug. 2024, 10:28 // Bani și Afaceri //  bani.md

Starbucks l-a numit recent pe Brian Niccol, directorul general al Chipotle, în funcția de director general, cu data oficială de începere a activității 9 septembrie. Deși nu i se va cere să se mute în Seattle pentru noua funcție, acesta a fost de acord să facă naveta de la locuința sa din Newport Beach, California, atunci când va fi necesar. 

Oferta lui Niccol include un bonus de 10 milioane de dolari la angajare și acțiuni în valoare totală de 75 de milioane de dolari. Începând cu anul fiscal 2025, el va fi, de asemenea, eligibil pentru a primi bonusuri anuale suplimentare în acțiuni în valoare de până la 23 de milioane de dolari. Toate acestea se adaugă salariului său de bază anual de 1,6 milioane de dolari și unui bonus anual în numerar cuprins între 3,6 milioane de dolari și 7,2 milioane de dolari, în funcție de performanța lui Niccol.

Înainte de a părăsi funcția de director general de la Chipotle, Fortune s-a întâlnit cu Niccol în luna mai la un restaurant al companiei din New York City pentru a afla cum își petrece ziua la conducerea unei companii care a înregistrat venituri de aproape 3 miliarde de dolari în ultimul trimestru.

Acesta își începe ziua la ora 5:45 sau 6, își bea cafeaua, de obicei un Americano, uneori cu o prăjitură, iar la ora 7 ajunge la sală. Când face exerciții, alternează între antrenamente de forță și alergare sau mers pe jos.

După antrenament, bea un shake cu fructe, ovăz, unt de arahide și pudră proteică. El a declarat pentru Fortune că alternează între shake-uri și ouă și cârnați.

Își începea ziua de lucru verificând cu asistentul său ce este în calendar. La Chipotle, avea de obicei prima ședință la ora 10, care dura până în jurul prânzului.

În timpul acestor întâlniri, toți angajații săi direcți trec în revistă ce se întâmplă în afaceri. Întâlnirea este întreruptă de pauza de masă. Niccol a spus că ia frecvent prânzul la Chipotle. Comanda sa obișnuită la localul fast-food este un bol de pui cu orez alb, legume fajita, pico de gallo și brânză. De obicei primește chipsuri și guac cu comanda sa, sau uneori optează pentru o quesadilla barbacoa.

După prânz, era timpul pentru o întâlnire privind inițiativele strategice, de la ora 13:00 până la 15:00 sau 15:30.

El încearcă să încheie ziua fără întâlniri sau apeluri telefonice „astfel încât să te poți gândi la ce s-a întâmplat pe parcursul zilei și despre ce crezi că vrei să vorbești mâine sau dacă lucrăm la lucrurile corecte și dacă vorbim despre lucrurile corecte”, a declarat el publicației.

La Chipotle, de obicei încheia ziua la 17:30 sau 18:00 și ajunge acasă până la 18:30. După cină, era timpul pentru o plimbare și televizor. În timpul său liber, Niccol a mai fost văzut jucând în turnee de golf, cum ar fi AT&T Pebble Beach Pro-Am, foto sus, anul trecut. De asemenea, îi place fotografia, potrivit The Wall Street Journal.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

10 Iul. 2025, 17:09
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Iul. 2025, 17:09 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Parlamentul a aprobat joi, în lectura a doua, cu votul a 59 de deputați, proiectul de lege care instituie pentru prima dată în Republica Moldova conceptul de „publicitate de stat” și stabilește reguli stricte pentru alocarea fondurilor publice către furnizorii de servicii media și platforme online.

Noua lege introduce noțiuni esențiale precum „entitate din sectorul public”, „mesaj de interes public” și definește publicitatea de stat ca fiind orice mesaj promoțional, anunț sau campanie informativă difuzată contra cost de o instituție publică, prin contract cu un furnizor media.

Actul normativ stabilește și interdicții clare: în timpul campaniilor electorale, publicitatea de stat care promovează realizările sau obiectivele entităților publice este interzisă, cu excepția cazurilor autorizate de Comisia Electorală Centrală. În plus, mesajele difuzate în situații de urgență, care vizează un interes public major, nu vor fi considerate publicitate de stat și vor fi publicate gratuit.

Legea introduce criterii riguroase pentru alocarea banilor publici în media, precum diversitatea serviciilor media, independența editorială, respectarea normelor deontologice, transparența finanțării și relevanța mesajelor pentru publicul-țintă. Dacă valoarea estimată a contractelor de publicitate de stat depășește 100.000 de lei anual, achiziția devine obligatoriu publică prin sistemul electronic de achiziții publice.

Atât instituțiile publice, cât și furnizorii media vor avea obligația de a publica anual rapoarte privind sumele cheltuite pentru publicitate de stat. Agenția Achiziții Publice va avea un rol central în monitorizarea procesului și în elaborarea unui raport anual privind achizițiile din acest domeniu.

Totodată, legea prevede posibilitatea promovării valorilor europene și a parcursului european al Republicii Moldova prin mesajele de interes public. Acestea vor trebui planificate din timp, printr-un document anual publicat de instituțiile publice, care va include scopul, costurile, sursa de finanțare și perioada de implementare.

Legea va intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2026.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | CREAREA UNUI JOC 3D – FILMĂRI ÎN MOLDOVA
NO COMMENT | CREAREA UNUI JOC 3D – FILMĂRI ÎN MOLDOVA