Un automobil al prinţesei Diana, oferit de prinţul Charles cu ocazia logodnei lor – scos la licitaţie. Cum arată

10 Iun. 2021, 09:46
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
10 Iun. 2021, 09:46 // Au Bani //  MD Bani

Un automobil Ford Escort, oferit prinţesei Diana de prinţul Charles cu ocazia logodnei lor, va fi scos la licitaţie după ce actualul său proprietar, care a păstrat secretă originea vehiculului timp de peste 20 de ani, a decis să îl vândă.

Diana Spencer a primit de la prințul Wales, cu două luni înainte de căsătoria lor un automobil, model argintiu 1,6 L Ghia, fabricat în 1981.

Prinţesa Diana a condus acel vehicul atunci când se deplasa pentru a asista la partidele de polo ale prinţului Charles, iar pe capotă este amplasată o efigie aurie reprezentând o broască – o copie a emblemei originale oferite prinţesei britanice de sora ei, Sarah, şi pe care Diana a păstrat-o atunci când a vândut automobilul.

Prinţesa Diana a încetat să mai conducă vehiculul la scurt timp după ce l-a născut pe prinţul William în 1982. Maşina a fost cumpărată ulterior cu suma de 6.000 de lire sterline de un comerciant de antichităţi.

În cele din urmă, automobilul a ajuns, în jurul anului 2000, în colecţia proprietarei sale actuale – o admiratoare a familiei regale, care a păstrat-o timp de peste 20 de ani şi a condus-o doar sporadic, fără să dezvăluie istoricul maşinii în faţa prietenilor ei.

Lewis Rabett, reprezentant al casei de licitaţii Reeman Dansie din Colchester, un oraş din comitatul Essex, afirmă că automobilul nu a mai fost văzut de publicul larg timp de peste 20 de ani.

Maşina, aflată într-o stare de conservare impecabilă, este în continuare echipată cu numerele sale de înmatriculare iniţiale – WEV 297W -, are un kilometraj de 88.000 de mile (141.622 de kilometri), iar vopseaua şi tapiţeria sunt cele originale.

Specialiştii se aşteaptă ca această maşină să fie vândută la un preţ cuprins între 30.000 şi 40.000 de lire sterline (34.840-46.455 de euro) în cadrul licitaţiei regale organizate de casa Reeman Dansie pe 29 iunie, cu exact o lună înainte de împlinirea a 40 de ani de la nunta prinţesei Diana cu prinţul Charles.

Potrivit organizatorilor, licitaţia a atras deja interesul mai multor colecţionari, în special din Statele Unite.

 

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO