Vremuri grele pentru enclava kamikaze din coasta Moldovei! Se termină gazul gratuit. Grosu: Va trebui să plătească

13 Dec. 2023, 12:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
13 Dec. 2023, 12:57 // Actual //  Lupu Eduard

Timp de 30 de ani a existat dicriminara pozitivă în stânga Nistrului. Businessul de acolo a fost net mai competitiv față de cel din dreapta Nistrului urmare a gazului ieftin pe care l-a primit. Această discriminare a fost suficientă pentru a oferi avantaje comparative regiunii, dar a avertizat că acest privilegiu nu poate dura la nesfârșit., a declarat Igor Grosu , președintele Parlamentului.

„Analizăm acest scenariu, având în vedere declarația Ministrului Energiei al Ucrainei privind renunțarea la extinderea contractului de tranzit. Semnalul este foarte clar și stă la baza scenariilor analizate de instituțiile noastre”, a subliniat președintele Parlamentului în cadrul emisiunii de la TVR Moldova.

În contextul unei posibile schimbări în contractul de tranzit pentru gaze, Igor Grosu a subliniat că Republica Moldova are alternative pentru aducerea gazelor naturale în volumele necesare. De asemenea, a îndemnat malul stâng al Nistrului să se pregătească să plătească pentru aceste gaze, adăugând că furnizarea gratuită nu poate continua la nesfârșit și a atins deja suma de nouă miliarde de dolari.

Grosu a subliniat că problema cu Gazprom este responsabilitatea malului stâng al Nistrului, iar agenții economici și instituțiile trebuie să se pregătească pentru a se conforma legislației Republicii Moldova. El a avertizat că discriminarea pozitivă trebuie să înceteze, iar malul stâng al Nistrului va trebui să se conformeze treptat legislației Moldovei.

În încheiere, președintele Parlamentului a adăugat că calitatea produselor și serviciilor exportate de malul stâng al Nistrului în numele Republicii Moldova rămâne o responsabilitate a Chișinăului și că agenții economici trebuie să se alinieze câmpului legal al țării.

În prezent datoria la gaz a regiunii din stânga Nistrului este de 10 miliarde de dolari. Malul drept al Nistrului cumpără metan de pe piețele din vest, în timp ce gazprom livrează 5,7 milioane metri cubi/zilnic enclavei separatiste.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău