10 LEI cu Elena Zaporojan, specialistă marketing – TikTok, Scandalul cu Lilu, bani din SMM, jobul la JustConsult

31 Mai 2023, 09:02
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
31 Mai 2023, 09:02 // Interviu //  MD Bani

În era digitală în care trăim, oportunitățile de a munci remote au devenit din ce în ce mai accesibile și diverse. Această modalitate de lucru oferă numeroase avantaje, inclusiv flexibilitate în program, economisirea timpului în drum spre lucru și posibilitatea de a lucra pentru companii din întreaga lume. Indiferent de domeniul în care activezi, fie că ești specialist IT, marketing, product manager, specialist în resurse umane sau vânzări, dezvoltarea unor abilități specifice este esențială pentru a găsi jobul perfect. În cadrul unei noi ediții a emisiunii 10 LEI, am discutat cu Elena Zaporojan, specialistă marketing, despre munca la distanță, abilitățile necesare pentru un creator de conținut, avantajele de a fi liber profesionist (freelancer), precum despre cât câștigă un specialist SMM și cum să găsești un job în acest domeniu.

Elena Zaporojan este specialista marketing care a avut curajul de a renunța la un job în birou pentru a fi freelancer. Ea ajută companiile să crească vizibilitatea brandului și muncește la brandul ei personal prin activitatea pe TikTok și Youtube. 

Munca la distanță și jobul la JustConsult

Totuși, până a începe să lucreze la distanță a avut experiență de lucru în companii, ceea ce consideră că este un avantaj. 

„Ce pot să spun oamenilor care probabil se întreabă „Să fii freelancer sau să lucrezi la o companie?”, sfatul meu ar fi să lucreze mai întâi într-o companie. Inițial, până a lucra la JustConsult, am fost și eu un pic de freelancer. Fiind studentă, îmi era convenabil, combinam studiile cu jobul part-time, proiecte și pot să spun că nu aveam maturitatea necesară, nu eram atât de responsabilă, adică, eram responsabilă, dar tot amânam taskurile până se făcea o avalanșă și mi-a creat o oarecare ardere profesională, o oarecare anxietate. Eu știam că trebuie să fac urgent, dar nu mă puteam apuca, nu știam cum să-mi planific corect timpul. Însă, lucrând într-o companie m-am învățat să delimitez prioritățile, pentru că, unde lucram eu, la fel erau foarte multe proiecte și trebuia să știu că încep să fac asta pentru că e mai important, deadline-ul este data X, la celălalt este data Y și cumva am învățat să planific lucrul. După care, acum în freelance îmi este mult  mai ușor și o tratez ca pe o experiență frumoasă”, a declarat Elena Zaporojan în cadrul emisiunii 10 LEI. 

Scandalul cu Lilu

În prezent Elena se focusează mai mult pe crearea conținutului pentru rețelele de socializare. Potrivit Elenei, domeniul marketingului este unul divers și îmbină mai multe laturi, cum ar fi SMM, PR, copywriting, etc. 

În unul dintre videourile de pe canalul său de Youtube, Elena a abordat subiectul scandalului dintre Lilu și specialiștii SMM. 

„Fiecare are un preț, iar dacă cineva nu acceptă, mergi și cauți alt specialist. Nu mi-a plăcut mesajul pentru că, știind industria bloggingului, unde, la fel, contentul este destul de scump, și mi-a părut ciudat că o persoană din domeniul bloggingului și a producției de content a venit cu un asemenea comentariu”, a adăugat Elena. 

Cât câștigă un specialist SMM în Republica Moldova?

„Nu este un preț stabilit pe piață, fiecare ia prețul lui. Sunt mai multe criterii care pot forma un preț.”

Potrivit Elenei, un specialist SMM, chiar și începător poate să câștige începând de la 200-300 euro pe lună și poate ajunge la sume mai mari în funcție de competențele și serviciile pe care le oferă. 

Cum găsești un job în SMM?

Dacă vrei să găsești un job în acest domeniu, Elena are câteva sfaturi. Poți încerca să contactezi direct companii sau persoane. Este important să ai și un portofoliul cu lucrările pe care le ai. De asemenea, networkingul este important, de aici apar multe oportunități de colaborare. 

Ce facem pe TikTok?

Elena consideră că oricine trebuie să fie prezent pe TikTok, aceasta fiind platforma cu cea mai rapidă creștere. Chiar dacă la început glumele și trendurile era conținutul cel mai consumat, acum e inserv, informația utilă prinde mult mai bine. 

„Pe TikTok acum e foarte ușor să crești și dacă oferi informație utilă din domeniu e combo și câștigi încrederea utilizatorului. Da, TikTokul nu-i întocmai optimizat pentru o companie, încă nu sunt toate instrumentele necesare pentru a fi mai comercial. Spre exemplu, nu putem insera linkuri în comentariu, mesaje nu toți pot scrie în privat…”

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

28 Nov. 2025, 17:40
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
28 Nov. 2025, 17:40 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Gazprom a raportat un profit net de 134,2 miliarde de ruble (1,34 miliarde de euro) în trimestrul III al anului 2025, după ce în aceeași perioadă a anului trecut compania înregistrase o pierdere de aproape 53 de miliarde de ruble (0,53 miliarde de euro), potrivit raportului companiei.

Pentru primele nouă luni ale anului, profitul atribuibil acționarilor se ridică la 1,17 trilioane de ruble (11,7 miliarde de euro), însă cifra este sub așteptările analiștilor consultați de Interfax, care anticipau un rezultat de circa 200 de miliarde de ruble doar pentru trimestrul III.

Veniturile Gazprom în trimestrul III au totalizat 2,175 trilioane de ruble, în scădere cu 9,8% față de anul precedent, însă peste nivelul prognozat de specialiști (2,164 trilioane de ruble).

Pe segmente: veniturile din gaz au scăzut cu 15,4%, până la 1,14 trilioane de ruble, iar veniturile din petrol au coborât cu 10,5%, la 1,01 trilioane de ruble. În total, pentru primele nouă luni ale anului 2025, cifra de afaceri a grupului a scăzut cu 4,5%, până la 7,17 trilioane de ruble. Profitul înainte de impozitare în trimestrul III a coborât cu aproape 20%, ajungând la 230,3 miliarde de ruble.

În primul semestru al anului, Gazprom raportase un profit net IFRS de 983,1 miliarde de ruble, cu 6% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, o evoluție pusă pe seama aprecierii rublei și a scăderii prețurilor la petrol.

Acțiunile Gazprom au crescut cu 1,85% pe bursa de la Moscova, atingând un vârf de 126,35 ruble, înainte ca avansul să se tempereze la 1,5%.

Analiștii avertizează însă că dividendele vor rămâne sub semnul întrebării în următorii ani, în contextul: creșterii programelor de investiții, scăderii prețurilor internaționale la gaz,
planului UE de a elimina importurile de gaz rusesc prin conducte până la sfârșitul lui 2027.

Gazprom nu a mai plătit dividende din 2022, când acționarii au primit 51,03 ruble pe acțiune, cu o randament de aproximativ 26%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII