4 semne că armata lui Putin se prăbușește în Ucraina. Expert militar: ”Este în pragul epuizării”

14 Iun. 2022, 20:16
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
14 Iun. 2022, 20:16 // Slider //  bani.md

Armata rusă de ocupație aproape că și-a epuizat potențialul ofensiv, spune Serghei Grabsky, expert militar ucrainean, la postul de televiziune „Ukraine 24”.

„ Dacă mergem acum pe linia frontului și vedem ce se întâmplă, vom vedea că inamicul desfășoară operațiuni ofensive active pe un sector foarte limitat al frontului:

Severodonețk, Sviatogorsk, Liman și puțin în zona Popasnaya. Asta este! În ciuda faptului că au o superioritate de cinci ori în Donbass, practic nu a existat nicio mișcare în ultimele 45 de zile ”, a spus expertul.

El crede că armata de ocupație a Rusiei este deja „pe un prag de epuizare”. Sunt patru semne care indică acest lucru.

1. Refuzul acțiunilor active de manevră. Armata rusă practic nu recurge la transferul de trupe pentru a da lovituri neașteptate Forțelor Armate ale Ucrainei.

2. O încercare de a găsi slăbiciuni în apărarea Forțelor Armate ale Ucrainei. Rusia nu poate profita de superioritatea sa în trupe și tehnologie. În schimb, ea caută găuri în apărarea armatei ucrainene, încercând să se infiltreze.

3. Federația Rusă nu are suficiente rezerve pentru a compensa pierderile, precum și pentru a închide zonele cu probleme. „Inamicul retrage unități din Vasilievka, din regiunile Zaporojie și Melitopol, pentru a închide „găurile” de pe malul drept al Niprului – în direcția Herson. Nu există forțe nici măcar pentru a le transfera în Donbass. Încearcă să le țină la maxim acolo unde au reușit să se poziționeze”, a spus Grabsky.

4. Bombardamentele masive de artilerie pe front pentru a opri contraofensiva Forțelor Armate ale Ucrainei. „Inamicul creează o „umbrelă” de artilerie, astfel încât trupele ucrainene să nu se apropie… Ei încearcă să le țină la o distanță de până la 3 km ”, a spus expertul.

El a mai spus că rușii încearcă cu disperare să țină de teritoriile pe care le-au putut captura în prima fază a unei invazii la scară largă. Evident

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII