Afacerea din care Regele Charles al III-lea a făcut milioane de dolari

19 Sept. 2022, 12:07
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Sept. 2022, 12:07 // Actual //  bani.md

Înainte de a deveni Rege, Charles nu și-a îndeplinit doar atribuțiile regale. El a pus pe picioare și o afacere de milioane de dolari, bazată pe alimente și băuturi organice, venite direct de la ferma sa. Astfel, a devenit unul dintre cel mai mare brand de acest tip din Marea Britanie, potrivit CNN Business.

Charles, un susținător pasionat al protejării mediului înconjurător, a pus pe picioare încă din anul 1990 Duchy Originals, un brand prin care comercializa produsele din ferma sa, Home Farm. De atunci, a devenit cel mai mare brand de alimente și băuturi organice din Regatul Unit, potrivit companiei.

În anul 2021 compania actualului Rege a câștigat aproximativ 4,1 milioane de dolari, fără a fi luate în calcul taxele. Deși brandul a avut și perioade mai puțin profitabile, acesta a prosperat din anul 2009, atunci când a intrat într-un parteneriat cu brandul de supermarket-uri Waitrose.

Afacerea bazată pe produse organice din ferma regală

Lanțul de alimente de lux are acum dreptul exclusiv de a vinde produse sub numele Duchy, iar cumpărătorii pot achizițioan somon, cârnați, lapte, morcovi și afine care pot fi găsite sub numele de „Waitrose Duchy Organic”.

„S-a transformat într-o afacere de mare succes. Poți simți că acest brand are inimă și suflet în spate”, a spus Andrew Bloch, expert în relații publice din Londra.

Prințul a studiat agricultura ecologică și este foarte probabil să se descurce în afacere.

Regele Charles, un adept al protejării mediului înconjurător

Primul produs Duchy Originals a fost un biscuit din ovăz vândut în 1992, urmând a fi produse și fructe, legume, carne sau bere.

„De la începutul anilor 1980, când am avut pentru prima dată responsabilitatea de a gestiona un teren de sine stătător la Highgrove, mi-am dorit să mă concentrez pe o abordare a producției de alimente care să evite impactul sistemului predominant și convențional al agriculturii industrializate, care are un efect dezastruos asupra fertilității solului, biodiversității și sănătății animale și umane”, a declarat Charles în 2021.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII