Agricultura viitorului vine în RM. Interviu cu firma ce mișcă piața și angajează un operator de drone

29 Mai 2021, 05:40
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
29 Mai 2021, 05:40 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Bani.md a scris mai multe articole despre joburile de viitor. Un astfel de job „de viitor” este și operatorul de drone, care este prezent deja și în Republica Moldova. O companie din țară angajează un operator de drone  în agricultură. În acest context am luat legătura cu ei și am încercat să aflăm mai multe detalii.

De ce ați ales utilizarea dronelor în agricultură?

ElitAgrotehnologie s-a dezvoltat din dorința de a deveni partenerul de încredere al fermierilor și totodată unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții integrate în domeniul agricol pe tot teritoriul Republicii Moldova.

Mereu am urmărit eficientizarea și dezvoltarea agriculturii din Republica Moldova prin consultații agricole profesionale, prin servicii de testare a solului și comercializarea unui asortiment variat de produse precum: pesticide, semințe și fertilizanți.

Am realizat pe parcursul mai multor ani analiza solului și analiza țesutului vegetal, unde evident am depistat diferite probleme, dar pentru soluționarea acestora nu puteam identifica soluții.

În ajutor vin dronele agricole ce completează și facilitează un spectru mult mai mare de lucrări.

Performanța obținută în urma utilizării dronelor

Dacă vorbim de performanță, atunci neapărat ne punem întrebarea –  în raport cu ce? Astăzi dronele câștigă teren în fața stropitorilor tradiționale  aproape la toți parametrii. O singură dronă are capacitatea de a stropi în timp de o oră – 10 ha, iar un operator poate ghida simultan 5 drone. Un alt aspect este că dronele  DJI AGRAS sunt proiectate în așa fel în care fluxul de aer direcționat de elice să amplifice efectul stropirii și astfel să sporească eficiența tratamentelor.

 

Ce proceduri vor fi automatizate/optimizate cu ajutorul dronelor?

Cu ajutorul dronelor se optimizează o serie de proceduri, în primul rând activitatea dronei nu este limitată de condițiile meteo, cu excepția rafalelor de vânt, procesul de stropire este unul non distructiv, care nu cauzează pierderi la recoltă, utilizarea unui volum redus de apă ușurează logistica în cadrul unei ferme și nu necesită implicarea unui număr mare de angajați. Procesul este unul automatizat și necesită implicarea a doar 2 persoane –  un operator și o persoană auxiliară, iar parametrii și sistemele automatizate ale dronei permit activitatea atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte.

Colaborarea cu partenerul străin

Pe piața internațională dronele agricole au deja o istorie, un parcurs,  în schimb pentru Republica Moldova este ceva nou, dar cu siguranță cu mare potențial în viitor. Noi, Elitagrotehnologie, avem o colaborare de succes cu partenerul nostru străin, DJI – pioner în domeniul dronelor. Datorită perfecționării și evoluției exponențiale a tehnologiilor legate de acest sector, avem update-uri săptămânale, ce se manifestă prin traininguri, consultări, schimb de experiență, etc.

Pentru postul de Operator drone este nevoie de experiență? Veți asigura instruirea? Ce va include instruirea? Cum trebuie să fie persoana pe care o căutați (abilități necesare)?

Toate aceste schimbări spre viitor, deschid noi oportunități de angajare în domeniul agriculturii și mai exact lucrul cu dronele agricole. Am creat un post nou de lucru, cu niște cerințe minime pentru potențialii angajați, din prisma faptului că drona agricolă este ceva nou pe piață. Persoana potrivită pentru această poziție este o persoană care se va orienta spre noi și spre rezultat. Avem nevoie de o persoană care a avut cel puțin o dată ocazia de a gestiona o dronă, care are anumite cunoștințe despre drone și este pasionat de inovații. Ne orientăm spre o persoană cu un grad de responsabilitate ridicat, optimistă, cu încredere în forțele proprii, interesată să învețe și să demontreze curaj în practică. Cu siguranță doritorii care sunt interesați de postul oferit, sunt încurajați să ne contacteze sau sa ne trimită CV-ul. Candidatul ales va avea timpul necesar pentru instruire, va studia drona și toate accesoriile acesteia, va programa și va aplica teoria în practică la lucrările agricole solicitate de fermieri.

Foto: Elitagrotehnologie

Salariul oferit

Despre salariu nu s-au oferit multe detalii, totuși compania a precizat că se va stabili un salariu fix + bonusuri din vânzări.

Cum vedeți agricultura performantă în Republica Moldova?

Elementele de digitalizarea a agriculturii sunt prezente pe piața din Republica Moldova, însă problema cea mare este că unii producători agricoli privesc sceptic tehnologiile noi dar totodată speră să obțină rezultate maxime. Una din misiunea companiei Elitagrotehnologie este să demonstreze tuturor fiermierilor că pașii spre performanță în sectorul agricol e doar prin adoptarea si punerea în practică a noutăților tehnologice.

Cu siguranță digitalizarea va continua și nu doar în agricultură. Dacă vrei să descoperi mai multe joburi de viitor fă clik AICI.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală