Analiștii avertizează: Europa se îndreaptă rapid spre o nouă recesiune

24 Sept. 2024, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
24 Sept. 2024, 10:45 // Actual //  Lupu Eduard

Europa pare să se îndrepte spre o recesiune, în contextul în care cele mai mari economii ale sale, Germania și Franța, se confruntă cu dificultăți economice și politice interne, relatează CNBC, citat de News.ro.

În septembrie, activitatea companiilor din sectorul producției și serviciilor din cele două țări a scăzut mult mai mult decât se așteptau analiștii. În Germania, indicele compozit al managerilor de achiziții (PMI) HCOB a scăzut la 47,2, un minim de șapte luni, semnalând o contracție. În Franța, PMI-ul compozit a atins un minim de opt luni, de 47,4, ambele valori fiind sub pragul de expansiune de 50.

Pentru zona euro, activitatea economică a scăzut pentru prima dată în ultimele șapte luni, atingând 48,9 în septembrie. Analiștii subliniază că economia Germaniei intră tot mai adânc în recesiune, în timp ce în Franța, noul guvern minoritar condus de Michel Barnier se confruntă cu provocări fiscale severe.

Aceste evoluții negative din cele două economii majore ridică îngrijorări cu privire la sănătatea economică a Europei, în condițiile în care conflictele politice și economice interne din Germania și Franța se amplifică.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Sept. 2024, 11:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
24 Sept. 2024, 11:48 // Actual //  Lupu Eduard

Progresul lucrărilor pe traseul R34 Hîncești – Leova – Cantemir este de 60%, potrivit ministrului Infrastructurii, Andrei Spînu.

„Drumarii lucrează: construiesc terasamentul, pe unele porțiuni se aplică stratul de beton asfaltic și se amenajează podețurile”, a mai scris Spînu în mesajul său postat pe Telegarm.

Segmentului Hîncești-Leova-Cantemir de pe de pe traseul R34 este reabilitat de compania turcă OZKA Insaat. Drumul de 83 de kilometri trebuia finalizat în februarie 2023, însă progresul lucrărilor avansează lent. Valoarea contractului pentru acest proiect se ridică la peste 56 de milioane de euro, finanțare acordată de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

În trecut, segmentul Hîncești-Cantemir a fost adjudecat de compania italiană Serenissima Costruzioni S.P.A., însă aceasta nu a reușit să înceapă lucrările, intrând în insolvență. Proiectul a fost reluat ulterior de compania OZKA, care are o experiență de peste 25 de ani în domeniu și 350 de angajați, însă progresul lucrărilor este criticat pentru ritmul lent.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău