Dacă vă imaginați un proprietar tipic de Rolls-Royce, probabil vă imaginați pe cineva cu părul alb și poate și pantofi de golf albi. Or, acestea sunt, până la urmă, mașini uriașe și confortabile, concepute pentru confort, exact genul de lucru de care ai crede că s-ar bucura pensionarii bogați.
Dar dacă întrebați clienții Rolls-Royce, adevăratul scop al unui Rolls-Royce nu este doar liniștea și confortul fără efort, dobândite după o viață de multă muncă. Este vorba despre prestigiul, statutul, plăcerea unui produs pe care au norocul să-l poată achiziționa cei a căror păr își păstrează încă ceva culoare. Când și-a anunțat recent vânzările record în 2021 — aproximativ 5.600 de vehicule vândute în întreaga lume — Rolls-Royce a anunțat, de asemenea, că vârsta medie a clienților săi, în Statele Unite și la nivel global, este de doar 43 de ani. Asta înseamnă că mulți cumpărători sunt, de asemenea, mult mai tineri decât față de acum 20 sau 30 de ani.
CNN Business prezintă poveștile a câtorva dintre ei. Maxie Kaan-Lilly, un agent imobiliar și model din South Florida, în vârstă de 30 de ani. Rolls-Royce-ul Dawn pe care și l-a achiziționat este singura ei mașină și o duce peste tot, a spus ea. Prețul pentru o astfel de bijuterie auto începe de la 350 mii USD.
Fadi Zaya, un consultant de mașini de lux cu sediul în Los Angeles, în vârstă de 36 de ani ajută clienții bogați să cumpere mașini rare ultra-luxoase. Zaid și-a cumpărat un Rolls-Royce Cullinan, deși, recunoaște el, nu i-a plăcut la început, acum este preferatul lui.
Un factor care a ajutat Rolls-Royce să atragă clienți care sunt chiar puțin mai tineri decât o persoană extraordinar de bogată sunt, în primul rând, produsele mai mașinile mai atractive. Pe lângă emblematica și enorma Phantom, Rolls-Royce a introdus mașini mai mici — dar încă departe de a fi compacte — precum Ghost, care a fost lansat recent într-o versiune reproiectată cu un stil mai discret.
Puține alte mărci de mașini au o vârstă medie a cumpărătorilor la fel de mică ca cea a lui Rolls-Royce. Rolls-Royce este deținută de BMW, care deține și marca britanică Mini. Vârsta medie a unui cumpărător Mini în SUA este de 52 de ani, conform BMW, și de aproximativ 55 de ani pentru marca BMW în sine.