Bijuterii pe patru roți. Ce vârste au cei mai tineri cumpărători de Rolls-Royce

30 Ian. 2022, 07:34
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Ian. 2022, 07:34 // Actual //  bani.md

Dacă vă imaginați un proprietar tipic de Rolls-Royce, probabil vă imaginați pe cineva cu părul alb și poate și pantofi de golf albi. Or, acestea sunt, până la urmă, mașini uriașe și confortabile, concepute pentru confort, exact genul de lucru de care ai crede că s-ar bucura pensionarii bogați.

Dar dacă întrebați clienții Rolls-Royce, adevăratul scop al unui Rolls-Royce nu este doar liniștea și confortul fără efort, dobândite după o viață de multă muncă. Este vorba despre prestigiul, statutul, plăcerea unui produs pe care au norocul să-l poată achiziționa cei a căror păr își păstrează încă ceva culoare. Când și-a anunțat recent vânzările record în 2021 — aproximativ 5.600 de vehicule vândute în întreaga lume — Rolls-Royce a anunțat, de asemenea, că vârsta medie a clienților săi, în Statele Unite și la nivel global, este de doar 43 de ani. Asta înseamnă că mulți cumpărători sunt, de asemenea, mult mai tineri decât față de acum 20 sau 30 de ani.

CNN Business prezintă poveștile a câtorva dintre ei. Maxie Kaan-Lilly, un agent imobiliar și model din South Florida, în vârstă de 30 de ani. Rolls-Royce-ul Dawn pe care și l-a achiziționat este singura ei mașină și o duce peste tot, a spus ea. Prețul pentru o astfel de bijuterie auto începe de la 350 mii USD.

Fadi Zaya, un consultant de mașini de lux cu sediul în Los Angeles, în vârstă de 36 de ani ajută clienții bogați să cumpere mașini rare ultra-luxoase. Zaid și-a cumpărat un Rolls-Royce Cullinan, deși, recunoaște el, nu i-a plăcut la început, acum este preferatul lui.

Un factor care a ajutat Rolls-Royce să atragă clienți care sunt chiar puțin mai tineri decât o persoană extraordinar de bogată sunt, în primul rând, produsele mai mașinile mai atractive. Pe lângă emblematica și enorma Phantom, Rolls-Royce a introdus mașini mai mici — dar încă departe de a fi compacte — precum Ghost, care a fost lansat recent într-o versiune reproiectată cu un stil mai discret.

Puține alte mărci de mașini au o vârstă medie a cumpărătorilor la fel de mică ca cea a lui Rolls-Royce. Rolls-Royce este deținută de BMW, care deține și marca britanică Mini. Vârsta medie a unui cumpărător Mini în SUA este de 52 de ani, conform BMW, și de aproximativ 55 de ani pentru marca BMW în sine.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII