Bijuterii pe patru roți. Ce vârste au cei mai tineri cumpărători de Rolls-Royce

30 Ian. 2022, 07:34
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Ian. 2022, 07:34 // Actual //  bani.md

Dacă vă imaginați un proprietar tipic de Rolls-Royce, probabil vă imaginați pe cineva cu părul alb și poate și pantofi de golf albi. Or, acestea sunt, până la urmă, mașini uriașe și confortabile, concepute pentru confort, exact genul de lucru de care ai crede că s-ar bucura pensionarii bogați.

Dar dacă întrebați clienții Rolls-Royce, adevăratul scop al unui Rolls-Royce nu este doar liniștea și confortul fără efort, dobândite după o viață de multă muncă. Este vorba despre prestigiul, statutul, plăcerea unui produs pe care au norocul să-l poată achiziționa cei a căror păr își păstrează încă ceva culoare. Când și-a anunțat recent vânzările record în 2021 — aproximativ 5.600 de vehicule vândute în întreaga lume — Rolls-Royce a anunțat, de asemenea, că vârsta medie a clienților săi, în Statele Unite și la nivel global, este de doar 43 de ani. Asta înseamnă că mulți cumpărători sunt, de asemenea, mult mai tineri decât față de acum 20 sau 30 de ani.

CNN Business prezintă poveștile a câtorva dintre ei. Maxie Kaan-Lilly, un agent imobiliar și model din South Florida, în vârstă de 30 de ani. Rolls-Royce-ul Dawn pe care și l-a achiziționat este singura ei mașină și o duce peste tot, a spus ea. Prețul pentru o astfel de bijuterie auto începe de la 350 mii USD.

Fadi Zaya, un consultant de mașini de lux cu sediul în Los Angeles, în vârstă de 36 de ani ajută clienții bogați să cumpere mașini rare ultra-luxoase. Zaid și-a cumpărat un Rolls-Royce Cullinan, deși, recunoaște el, nu i-a plăcut la început, acum este preferatul lui.

Un factor care a ajutat Rolls-Royce să atragă clienți care sunt chiar puțin mai tineri decât o persoană extraordinar de bogată sunt, în primul rând, produsele mai mașinile mai atractive. Pe lângă emblematica și enorma Phantom, Rolls-Royce a introdus mașini mai mici — dar încă departe de a fi compacte — precum Ghost, care a fost lansat recent într-o versiune reproiectată cu un stil mai discret.

Puține alte mărci de mașini au o vârstă medie a cumpărătorilor la fel de mică ca cea a lui Rolls-Royce. Rolls-Royce este deținută de BMW, care deține și marca britanică Mini. Vârsta medie a unui cumpărător Mini în SUA este de 52 de ani, conform BMW, și de aproximativ 55 de ani pentru marca BMW în sine.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 18:52
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iul. 2025, 18:52 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Sezonul 2025 al cireșelor aduce provocări și oportunități pentru producătorii moldoveni, în contextul unor fluctuații semnificative pe piața internațională, anunță Asociația Moldova Fruct.

Deși exporturile în volum au scăzut față de anul trecut – doar 8000 de tone față de 10.000 de tone în iunie 2024 – valoarea totală a exporturilor a crescut spectaculos, ajungând la 20 milioane de dolari, față de 13 milioane în aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea cu 51,4% a prețului mediu de export a compensat pierderile cantitative.

Situația regională a influențat direct acest salt valoric. În timp ce Italia se bucură de un sezon bogat și o cerere crescută, alte țări importante producătoare, precum Grecia și Turcia, au fost afectate sever de condițiile meteo extreme din primăvară. Inclusiv recolta din Republica Moldova a fost influențată de acești factori, cu efecte asupra volumelor disponibile pentru export.

Pe lângă valoarea crescută, o schimbare notabilă este și în structura geografică a exporturilor. Dacă în 2024 84% din cireșe mergeau spre țările CSI, în 2025 ponderea a scăzut la 70%. În schimb, livrările către statele din Uniunea Europeană s-au majorat de la 16% la 28%. Printre noile piețe se numără Italia, Croația, Serbia, Bosnia și Danemarca.

Piața din România s-a remarcat printr-o evoluție spectaculoasă: în iunie 2025 au fost exportate 1666 tone de cireșe moldovenești, de aproape două ori mai mult decât în aceeași lună din 2024 (842 tone), iar valoarea acestora a crescut cu 65%.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO