Care este cea mai săracă țară din lume? TOP 10 al sărăciei

09 Nov. 2021, 13:37
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
09 Nov. 2021, 13:37 // Actual //  MD Bani

Dintre cele aproape 200 de țări (mai exact 195 mai exact) care există în lume, 23 au un nivel de trai foarte scăzut. Majoritatea celor mai sărace țări se află pe continentul african.

De regulă, cele mai sărace țări sunt cele considerate a face parte din „lumea a treia”. Acestea sunt măcinate de conflicte militare, instabilitate politică și corupția din sectorul public, factori ce pot descuraja investițiile și stopa creșterea economică. De altfel, mai multe dintre țările sărace sunt printre cele mai corupte la nivel global, scrie money.ro.

Cum se stabilește nivelul de trai al unei țări?

Specialiștii spun că nu există cauze precise care determină sărăcia. De aceea, cel mai bun indicator pentru stabilirea nivelului de trai într-o țară îl reprezintă PIB-ul pe cap de locuitor (n.n. – Produsul Intern Brut).

Acest indicator macroeconomic reprezintă metoda standard utilizată pentru a compara cât de bogate sau cât de sărace sunt țările.

În afară de PIB, mai pot fi adăugați și alți indicatori pentru măsurarea nivelului de trai precum speranța de viață a fiecărei țări, anii de școlarizare, precum și valoarea proprie a indicelui de dezvoltare umană.

Care este cea mai săracă țară din lume?

În ultimii ani, unele țări sărace au raportat o creștere economică, însă majoritatea dintre acestea au bătut pasul pe loc.

Cele mai sărace țări din lume se găsesc în Africa, acolo unde locuitorii câştigă mai puţin de 1.000 de dolari pe an.

Topul celor mai sărace țări este întocmit în funcție de Venitul Național Brut (VNB), adică valoarea venitului unei țări împărțit la numărul de locuitori, exprimată în dolari.

Potrivit indicelui VNB, cea mai săracă țară din lume este în acest moment Somalia, care este și cea mai coruptă țară de pe mapamond. Situată în „Cornul Africii”, Somalia (15 milioane de locuitori) are un venit național brut de doar 130 de dolari pe cap de locuitor.

Iată cum arată clasamentul celor mai sărace țări din lume (după indicele VNB):

  1. Somalia – 130 dolari
  2. Burundi – 280 dolari
  3. Malawi – 380 dolari
  4. Mozambic – 490 dolari
  5. Madagascar – 520 dolari
  6. Rep. Centrafricană – 520 dolari
  7. RD Congo – 530 dolari
  8. Afganistan – 530 dolari
  9. Sierra Leone – 540 dolari
  10. Liberia – 580 dolari

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală