Cine sunt jucătorii care importă și vând gaz în Republica Moldova

15 Aug. 2024, 11:34
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Aug. 2024, 11:34 // Actual //  bani.md

Șase companii au importat și vândut gaze naturale în Republica Moldova în primele șase luni ale anului 2024, arată datele publicte de ANRE.

S.A. „Energocom” a fost principalul furnizor pe piața angro, livrând S.A. „Moldovagaz” un volum de 442.442,3 mii m³ de gaze naturale. „Moldovagaz” a avut o cotă de piață dominantă de 90,5%, fiind principalul furnizor către consumatorii finali, conform obligației de serviciu public.

Pe lângă „Moldovagaz”, alți furnizori au avut o prezență semnificativă pe piață:
– S.R.L. „Natural Gaz D.C.” a deținut o cotă de 4,4%.
– S.R.L. „Transautogaz” a avut o cotă de 2,5%.
– Alți furnizori au cumulat o cotă de 2,6%.

În ceea ce privește distribuția pe piață, furnizarea gazelor naturale pe piața reglementată a reprezentat 90,8%, în timp ce pe piața nereglementată cota a fost de 9,2%. Aceasta reflectă deschiderea continuă a pieței gazelor naturale în Republica Moldova.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII