Cine sunt oamenii lui Putin în Europa. Germania blochează, iarăși, înarmarea Ucrainei

21 Ian. 2023, 05:30
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Ian. 2023, 05:30 // Actual //  bani.md

Germania se opune trimiterii de tancuri Leopard, unele dintre cele mai puternice arme moderne, în Ucraina. Mai mult, Berlinul refuză să acorde permisiunea de a trimite astfel de tancuri altor state care le dețin.

Noul ministru german al apărării, Boris Pistorius, a lăsat o portiță deschisă pentru a permite statelor occidentale să aprovizioneze Ucraina cu tancuri de fabricație germană. Deși această opțiune a fost respinsă până acum în mod categoric de Germania, lucrurile s-ar putea schimba astăzi.

Cu toate acestea, Boris Pistorius a calificat posibila furnizare de tancuri Leopard către Ucraina fără autorizația Berlinului drept o acțiune neprietenoasă din partea Poloniei. „Polonia nu ar trebui să transfere tancuri Leopard către Ucraina fără acordul Berlinului”.

Potrivit acestuia, Berlinul nu a primit încă o solicitare din partea Varșoviei de ridicare a interdicției de reexport de tancuri. „Dacă Polonia, așa cum spune ea, face acest lucru fără permisiune, atunci vom comenta când se va întâmpla acest lucru. Nu mi se pare deosebit de prietenos pentru alianță”, a spus Pistorius la ZDF.

Motivul pentru care Germania refuză să furnizeze tancurile Leopard

Ziua de astăzi este una extrem de importantă pentru viitorul Ucrainei, întrucât aliații săi se vor întâlni la baza aeriană americană Ramstein, unde vor decide asupra continuării ajutorului militar pentru Kiev.

Înainte de această reuniune, Germania a fost supusă unor presiuni la Forumul Economic de la Davos, unde alte țări au insistat ca Germania să se implice în război, permițând furnizarea de tancuri de producție germană, care fără permisiunea țării de origine nu pot fi livrate. Secretarul american al Apărării, Lloyd Austin, urmează să discute, În Germania, cu noul ministru al Apărării, Boris Pistorius, dar și cu oficiali din statele aliate despre livrările de armament pentru Ucraina.

Există ipoteze conform cărora Germania refuză să trimită tancurile Leopard 2, pentru că ar fi pus condiția ca și Statele Unite ale Americii să trimită Ucrainei tancurile sale Abrams, însă oficialii americani au transmis că nu sunt încă pregătiți să facă acest lucru. Subiectul ar fi fost discutat între Olaf Scholz și congresmeni americani, potrivit Agence France Presse.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală