DE CE piața muncii din Moldova se confruntă cu un deficit de specialiști în Copywriting, SMM, Content Management

25 Nov. 2021, 05:40
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
25 Nov. 2021, 05:40 // Oameni şi Idei //  MD Bani

În ultima perioadă, pe piața muncii din Republica Moldova se atestă un deficit de specialiști în copywriting, SMM și Content Management. Într-un interviu pentru platforma delucru.md, Igor Strechifondator & trainer Purple a oferit răspuns la această întrebare.

În viziunea lui Igor Strechi, unul dintre motivele menționate este creșterea cererii pentru astfel de specialiști și faptul că, universitățile nu  n-au reușit să creeze curriculum adaptat acestei cereri.​

Multe afaceri au decis să fie prezente online, se observă o creștere semnificativă de cerere a prestării acestor servicii, inclusiv din cauza situației epidemice, inclusiv din cauză că consumatorul crează cererea, iar studiile clasice universitare n-au reușit să creeze curriculum adaptat acestei cereri, a declarat fondatorul Purple.

În cadrul aceluiași interviu, Igor Strechi a declarat că acest domeniu este slab dezvoltat în Republica Moldova, motiv pentru care aceste joburi fuzionează, ceea ce înseamnă că o singură persoană este și copywriter, și SMM, și Content Manager, etc.

Este imposibil ca aceste joburi să nu fuzioneze în Moldova, unde acest domeniu este puțin dezvoltat, unde companiile nu sunt gata să plătească pentru lucrul unei echipe formată din: content manager, social media manager, analist, copywriter, traffic manager, pay per click specialist, designer și project manager. Da, exact acești specialiști în mod ideal ar trebui să lucreze la o pagină a unui brand. Mai rău este când un social media manager scrie texte, face design și​ setează​ reclame. În situațiile când lucrezi cu branduri internaționale sau mari se simte diferența și​ necesitatea de a separa aceste profesii, unde cerințele​ sunt mai mari.

Potrivit fondatorului Purple, fiecare profesie are specificul său, iar diferența dintre aceste profesii este doar „procesul”.

Opinia mea este bazată doar pe experiența​ noastră din agenție – diferența dintre aceste profesii este doar procesul. Copywriting-ul este arta de a​ vinde prin cuvinte, este un tip de scriere persuasivă care are ca finalitate vânzarea, întreprinderea​ unei anumite acțiuni de către​ consumatorul final. Content managerul se referă​ la procesul de creare a tipului de conținut potrivit pentru un anumit scop, de exemplu creșterea​ numărului de abonați​ sau loializarea consumatorilor pentru un anumit brand. Pe scurt, social media managerul este specialistul care organizează procesul de marketing pentru promovarea bunurilor sau serviciilor pe diverse platforme de social media, fie sub formă de publicitate, fie sub formă de conținut.​

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală