Miliardarul francez Francois Pinault își prezintă colecția de artă contemporană. Când va deschide porțile muzeului

17 Mai 2021, 16:17
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
17 Mai 2021, 16:17 // Au Bani //  MD Bani

În această săptămână muzeele din Paris se redeschid. Astfel, miliardarul francez Francois Pinault profită de şansa de a-şi prezenta vasta colecţie de artă contemporană.

Inaugurarea muzeului, aflat în clădirea unei burse de mărfuri din secolul al XIX-lea, la doar câteva străzi distanţă de muzeul Luvru, a fost amânată de două ori din cauza pandemiei de coronavirus după ce anterior a avut parte de mai multe ghinioane, proiectul iniţial fiind abandonat în 2005, scrie Agerpres.

Pinault, în vârstă de 84 de ani, care a făcut avere din comerţul cu cherestea înainte să intre în domeniul retail-ului prin compania care astăzi poartă numele Kering şi este administrată de fiul său, calcă pe urmele rivalului său, magnatul din domeniul bunurilor de lux Bernard Arnault, în încercarea de a-şi pune amprenta asupra scenei de artă pariziene prim muzee şi proiecte de renovare.

Bourse de Commerce – Pinault Collection, care îşi va deschide porţile pe 22 mai, va oferi vizitatorilor posibilitatea de a admira vastul tezaur de opere de artă deţinute de magnat, pe care a început să le achiziţioneze începând cu anii 1980, şi care cuprinde, printre altele, creaţii ale fotografei Cindy Sherman şi ale pictorului Peter Doig.

Cele 200 de opere de artă care vor fi expuse cu prilejul deschiderii, multe scoase direct din depozit, sunt semnate, printre alţii, de artişti care nu au avut retrospective în Franţa, cum ar fi Kerry James Marshall, cunoscut pentru picturile înfăţişând personaje de culoare şi explorări ale istoriei afro-americane.

O operă efemeră a artistului Urs Fischer, născut în Elveţia, va fi una dintre piesele de rezistenţă la lansare, alcătuită din sculpturi din ceară instalate în spaţiul central, reprezentând scaune şi o statuie dintr-un material asemănător marmurei, concepute astfel încât să se topească lent, pe o perioadă de şase luni, ca şi cum ar fi fost aprinse.

Pe 19 mai, numeroase muzee din Franţa se redeschid pentru prima dată din octombrie, odată cu relaxarea restricţiilor împotriva COVID-19. Bourse de Commerce – Pinault Collection va primit un număr zilnic de vizitatori cuprins între 600 şi 700, limitat faţă de capacitatea integrală de 1.700.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII