Moldindconbak a participat la Chișinău Big Hearts Marathon cu cea mai numeroasă echipă de până acum

30 Sept. 2022, 15:29
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
30 Sept. 2022, 15:29 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Moldindconbank a participat la ediția din 2022 a maratonului internațional, organizat în Chișinău, cu cea mai mare echipă de până acum. Aproximativ 60 de angajați și 24 de copii ai acestora au acceptat provocarea și au parcurs cu succes distanțele la care s-au înscris.

Printre cei care și-au încercat forțele la distanțe de anduranță a fost și Vasilina Sumer. ”La maratonul de anul trecut am alergat 10 km și am decis în acest an să înfrunt distanța de 21 de km. M-am antrenat serios, individual, dar și cu echipa băncii, mai ales că am avut unul dintre cei mai buni antrenori. Rezultatul a fost pe măsura așteptărilor și forțelor mele, m-am convins că o pot face. Planific să particip și la următoarea ediție a competiției și îmi doresc să îmbunătățesc rezultatul din acest an sau chiar aș putea să încerc distanța de maraton”, spune Vasilina.

Ea a remarcat că și pe durata antrenamentelor, dar și la competiție, s-a simțit spiritul de echipă și că mulți colegi au acceptat provocarea, datorită încurajării de la alergătorii mai experimentați, dar și a suportului din partea managementului Moldindconbank.

Spiritul de echipă a fost evidențiat și de către Rostislav Parasii, jurisconsult la Moldindconbank. Acesta a alergat cu succes pe distanța de 21 de km și a reușit să-și atingă scopul – de a o parcurge într-un ritm de cel mult 5 minute pentru 1 kilometru.

”Putem doar să salutăm inițiativele de acest gen. Managementul băncii motivează angajații să fie activi, să participe la competiții sportive. Un mare beneficiu al acestor inițiative este că consolidează colectivul. De câștigat au și angajații, care își îmbunătățesc și condiția fizică. Tendința de a practica un mod activ de viață devine tot mai populară în Moldova și e foarte bine că angajatorul contribuie la încurajarea acesteia”, a precizat Rostislav.

Moldindconbank îi motivează pe angajații săi să-și încerce forțele, în echipă, la dirferite evenimente sportive. Pentru Chișinău Big Hearts Marathon, alergătorii au beneficiat de pregătire cu ajutorul unuia dintre cei mai buni antrenori din țară, atletul Vitalie Gheorghiță.

”Împreună cu colegii mei am depus maximum efort pentru a ne depăși limitele, dar și pentru a obține o bună dispoziție. Micii viitori bancheri au fost mai emotivi, dar îndrăzneți și dornici să participe în cursă. Moldindconbank susține sportul și pasiunile angajaților săi și va continua să promoveze cultura unui mod sănătos de viață”, a declarat Andrei Suruceanu, vicepreședinte al Comitetului de conducere Moldindconbank.

Moldindconbank este mereu alături de angajații săi!

P.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală