Compania de textile „Intercentru-Lux”, afacere născută în orașul Tiraspol are peste 20 de ani de activitate, la moment are la activ două fabrici de confecții și tricotaje. De ceva timp „Intercentru-Lux”este și un furnizor pentru mărci internaționale celebre precum Prada, Monclair, Lacoste sau Burberry.
Cu toate că se bucură de un asemenea succes, afacerea a fost afectată și ea de pandemie.
„Anul trecut, toată colecția noastră de primăvară a rămas blocată în depozite, pentru că centrele comerciale din toată lumea au fost închise. Din acest motiv, marfa noastră n-a ajuns la clienți, iar compania a activat în minus”, spune Boris Chiciuc, directorul de dezvoltare al întreprinderii.
Acest lucru a determinat compania să se reinventeze și să ia un șir de măsuri pentru a dezvolta afacerea și a păstra locurile de muncă. În acest context, a apelat și la asistența Suediei și PNUD. Prin intermediul proiectului „Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului ” (AdTrade), întreprinderea a fost ajutată să identifice noi piețe de export și parteneri de afaceri.
„În pofida unor rezultate notabile ale companiei, de unii singuri nu am fi reușit să facem față noilor realități. Datorită ajutorului oferit, am efectuat o analiză a potențialului nostru de export și o cercetare amplă a unei piețe promițătoare pentru noi, cea din Azerbaidjan. Cu o parte din potențialii clienți identificați cu ajutorul proiectului, noi deja suntem în proces de negociere”, susține Boris Chiciuc.
La moment, compania trece printr-un proces de certificare conform sistemului de management al calității, ceea ce îi va spori succesul antreprenorial cât și profitul.
„Obținerea certificatului ISO ne va oferi noi oportunități, dar și încrederea că întreprinderea corespunde standardelor internaționale, atât din perspectiva administrării, cât şi a tehnologiei aplicate și, cel mai important, a producției finite”, susține directorul întreprinderii.
În scurt timp, „Intercentru-Lux”, va lansa și un magazin online adaptat la cerințele actuale ale pieței, cu noi funcționalități și va deveni un instrument de lucru cu toată baza de clienți a companiei și un instrument eficient de promovare pe piața externă.
„Nu putem afirma că întreprinderea a depășit totalmente efectele crizei pandemice, însă putem spune cu siguranță că datorită sprijinului financiar și tehnic obținut până acum, am reușit să depășim perioada de criză, iar acest lucru ne face să credem că lucrurile vor reveni la normalitate și să fim mai încrezători în viitor”, susține Boris Chiciuc, directorul companiei. De această părere sunt și de cei 830 de angajați ai întreprinderii.
Sursa: UNDP Moldova