Radu Marian: Să vinzi țigări cu 21 de lei este groaznic, vom găsi soluții

16 Dec. 2022, 14:57
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
16 Dec. 2022, 14:57 // Actual //  MD Bani

Proiectul Legii Bugetului și Politicii Fiscale pentru anul 2023 a fost supus astăzi consultărilor în cadrul Comisiei parlamentare economie, buget și finanțe. Printre subiectele discutate au fost propunerile privind impozitarea progresivă, majorarea dobânzii la depozitele bancare, introducerea mecanismului prețului de transfer. Un alt subiect a fost majorarea accizelor la produselor de tutun. În acest context vicepreședintele Comisie, Radu Marian a menționat că deși accizele cresc anual, pe piață sunt comercializate țigări de 21 lei, urmând să fie luate măsuri, scrie Unimedia.

„Noi anul trecut am egalat accizele la anumite tipuri de produse, cum ar „cigarillos”, care avea accize mult mai mici din diferite motive. Dar am văzut acest fenomen, că se vând pachete de țigări cu 21 de lei și acest lucru este foarte grav. Și nu mă refer neapărat doar la bugetul de stat, dar și din perspectiva sănătății publice. Cunoaștem situația vom încerca să găsim o soluție pentru această problemă. Pentru că să vinzi țigări cu 21 de lei este groaznic”, a declarat vice-președintele Comisiei economiei, buget și finanțe, Radu Marian.

Pentru anul 2023, Ministerul Finanțelor a propus majorarea accizelor la produse de tutun cu 25%, contrar calendarului fiscal pentru anii 2021-2023, care prevedea o creștere de 15%. Având în vedere puterea de cumpărare a populației, experții consideră că fumătorii s-au reorientat către produse mai ieftine, care se găsesc pe piața ilegală.

Un alt subiect discutat a fost reintroducerea mecanismului de impozitarea progresivă. Ministerul Finanțelor a propus impozitarea cu 18% a persoanelor care au venit anual peste 1 milioane de lei. Potrivit asociațiilor de business, această propunere va stimula persoanele să își ascundă veniturile sau să denatureze valoarea acestora.

La fel, s-a menționat că majorarea cotei impozitului pe venit sub formă de dobânzi la depozitele bancare de la 3% la 7%, necesită o analiză pentru a nu crea un dezechilibru la nivel economic, și respectiv un efect invers asupra veniturilor bugetare.

La consultările publice a participat mediul de afaceri și asociațiile de business. La finalul ședinței, vice-președintele Comisiei economiei, buget și finanțe a declarat că toate propunerile au fost notate și urmează a fi discutate suplimentar cu Ministerul de Finanțe.

„Sunt multe măsuri de suport, poate nu sunt scrise perfect, dar credeți-ne noi facem tot posibilul ca să facem viața mai ușoară și pentru business, și pentru cetățeni, să nu uităm că suntem în aceeași barcă, absolut toți – sistemul bancar, IT, agricultorii. Încercăm să luăm în considerare propunerile înaintate”, a menționat la final Radu Marian.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală