Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a afirmat în cadrul emisiunii „Puncte de reflecție” de la Vocea Basarabiei că nu se pune în discuție concesionarea Aeroportului Chișinău. Ea a subliniat că concesiunile în sine nu sunt ilegale, dar a adăugat că ceea ce s-a întâmplat anterior nu a fost o concesiune corectă, ci o schemă frauduloasă prin care aeroportul a ajuns în mâinile lui Ilan Șor.
Președinta Maia Sandu a făcut referire la afirmații anterioare potrivit cărora, dacă ar fi fost încheiat un acord de concesiune corect în 2013, inspirat de modelul Aeroportului din Munchen, acesta ar fi adus o altă experiență de concesiune.
„Concesiunile nu sunt ilegale și pot funcționa în multe țări unde sunt respectate interesele statului. Cu toate acestea, este crucial ca aceste acorduri să fie transparente și să servească interesului public”, a subliniat Maia Sandu.
Președinta a adăugat că, în prezent, prioritatea este rezolvarea problemelor moștenite și atragerea mai multor zboruri la Aeroportul Chișinău. Ea a menționat că se lucrează intens pentru a aduce mai multe companii aeriene în Republica Moldova, cu scopul de a oferi călătorilor o cale mai scurtă și mai accesibilă de a ajunge acasă.
În data de 11 octombrie, ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, a declarat că guvernul explorează opțiuni pentru a atrage un partener strategic care să investească, să dezvolte și să modernizeze Aeroportul Internațional Chișinău. El a menționat că s-a întâlnit cu reprezentanți ai Aeroportului Munchen, recunoscut ca unul dintre cele mai importante hub-uri din Europa și clasat printre primele zece cele mai bune aeroporturi din lume.
Spînu a subliniat că această companie deține experiență în operarea aeroporturilor și oferă servicii de consultanță, proiectare, eficiență operațională și gestionarea completă a aeroportului.
Despre intenția de concesionare a Aeroportului Chișinău au anunțat în repetate rânduri mai mulți oficiali, însă nu au anunțat când s-ar putea întâmpla acest lucru și că sunt analizate mai multe opțiuni.
Aeroportul Chișinău a fost anterior concesionat către AviaInvest care revenit înapoi în administrarea Statului în data de 23 noiembrie 2022 după decizia Curții de Apel Chișinău.
Avia Invest, controlată de Ilan Șor, a luat în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău pentru un termen de 49 de ani, iar statul a dat în judecată compania și a cerut anularea contractului de concesionare.
Drept răspuns Avia Invest a dat Moldova în judecată la Curtea de Arbitraj de la Stockholm. Compania a acuzat autoritățile de la Chișinău că o supun presiunilor și cere despăgubiri de 855 de milioane de euro.