Superyachtul de 600 de milioane $: va fi cel mai mare din lume. Apartamentele de lux vor începe de la 11,2 milioane $

30 Iun. 2021, 12:41
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
30 Iun. 2021, 12:41 // Au Bani //  MD Bani

Planurile pentru construcția celui mai mare iaht din lume au fost dezvăluite luni, 28 iunie. Superyachtul va avea 39 de apartamente pe șase etaje, cu prețuri care depășesc 11 milioane de dolari.

Superyachtul de 728 de metri lungime, numit Somnio, va fi lansat în 2024 și are un cost de construcție estimat la 600 de milioane de dolari, potrivit unui comunicat de presă. Cel mai mare iaht din lume, Azzam, are o lungime de doar 600 de metri.

Apartamentele de lux, fiecare cu propria sală de gimnastică, vor începe de la 11,2 milioane de dolari și vă puteți oferi să cumpărați doar dacă sunteți invitați, scrie Business Insider.

Proiectul este condus de Carl Le Souef, care se ocupă de Somnio Global. Compania suedeză de design Tillberg Design și Winch Design din Londra au lucrat împreună la arhitectura din spatele imensului iaht.

Toate apartamentele vor fi dotate cu bucătărie, sală de gimnastică, bibliotecă și spații de luat masa, atât în ​​interior, cât și în exterior, pe terasă.

De asemenea, cumpărătorilor li se promite o cramă comună și o sală de degustare cu 10.000 de sticle, precum și restaurante, baruri și un club de plajă cu sporturi nautice.

Somnio va oferi cumpărătorilor „intimitatea unui iaht privat, alături de șansa de a face rețea într-o comunitate vibrantă de proprietari care au aceeași idee”, au declarat investitorii săi pentru Financial Times.

„Asistența medicală de talie mondială va fi disponibilă și la bord, oferind proprietarilor de apartamente cel mai înalt nivel de siguranță, departe de pandemii și alte riscuri globale”, se spune într-o declarație despre dezvăluirea lui Somnio, citată de The Daily Mail.

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII