Un sat din România – în topul preferințelor turiștilor europeni. O lume rurală neschimbată de sute de ani

12 Iul. 2021, 15:09
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
12 Iul. 2021, 15:09 // Au Bani //  MD Bani

România este cunoscută turiștilor europeni datorită peisajelor muntoase, a pășunilor, precum și datorită căsuțelor de lemn în stil tradițional. Una dintre destinațiile preferate ale vizitatorilor este și satul Bred, din județul Maramureș. Pentru cei mai mulți dintre ei, acest sat este alegerea numărului 1 atunci când vorbim despre o vacanță în România.

Satul Breb. O lume rurală neschimbată de sute de ani

Satul se află la poalele Munților Gutâi șieste vizitat anual de turiști din toată lumea. În această localitate a ajuns și Prințul Charles, unde a refăcut în anii trecuți și o biserica veche din lemn. Mai mult, în satul Breb s-au și mutat mai mulți străini, după ce au fost încântați de viața liniștită de aici și de peisajele de poveste.

Prezența mare a turiștilor străini i-a ajutat și pe localnicii din zonă să promoveze mai mult locul și să înțeleagă cât de valoros este satul românesc tradițional.

Realitatea Live

25 Nov. 2025, 17:27
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
25 Nov. 2025, 17:27 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Transportul feroviar din Republica Moldova își continuă declinul. În perioada ianuarie–septembrie 2025, Căile Ferate din Moldova au transportat doar 232,7 mii de pasageri, cu 49,2% mai puțini decât în aceeași perioadă a anului trecut, arată datele publicate de Biroul Național de Statistică. Parcursul pasagerilor s-a redus, de asemenea, cu 34,9%, până la 26,1 milioane pasageri-km.

Situația este dificilă și pe segmentul de marfă, chiar dacă acesta rămâne relevant în structura transporturilor. Transportul feroviar, care deține 13,4% din totalul mărfurilor transportate în țară, a înregistrat scăderi de 1,3% la volume și 2,4% la parcurs.

Anterior, CFM anunța că toate cele 1.300 de vagoane sunt funcționale, iar cele 12 locomotive continuă să opereze pe rețeaua națională. Totuși, problemele financiare persistă. În 2024, întreprinderea a înregistrat pierderi de 228 milioane lei, iar diminuarea traficului de mărfuri continuă să afecteze veniturile companiei.

Criza financiară a dus la acumularea unor restanțe salariale de peste 100 milioane lei, însă autoritățile afirmă că perioada de achitare a datoriilor s-a redus de la nouă luni la patru.

În paralel, CFM a trecut printr-o restructurare: în luna septembrie numărul angajaților a fost redus de la 5.900 la 3.700, ceea ce reprezintă o diminuare de 37,3%, în special prin eliminarea funcțiilor auxiliare și pensionări. Fondul de salarizare a fost ajustat de la 43 milioane la 35 milioane lei lunar.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII