Ce prețuri sunt în stațiunea Mamaia? Cât de aglomerate sunt plajele în această vară

27 Iul. 2022, 16:42
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
27 Iul. 2022, 16:42 // Au Bani //  MD Bani

Mamaia, un fel de Mykonos de România, este una dintre cele mai populare destinații de vară de pe litoralul românesc. În acest an, turiștii spun că prețurile sunt mai mari. De asemenea circulă unele informații precum că ar fi mai puțin turiști față de alți ani. Cu toate acestea, hotelierii dau informații care contrazic aceste zvonuri. Sebastian Puznava, directorul hotelului Victoria Resort Mamaia, a declarat că plajele lărgite sunt cele care dau impresia că stațiunea duce lipsă de turiști, scrie WallStreet.ro.

„În Mamaia, plajele lărgite creează impresia că sunt goale, însă, cu cât te apropii de apă, șezlongurile sunt pline, la tarife începând de la 25-35 de roni”, a declarat Puznava, pentru wall-street.ro.

Acesta precizează că turiștii care vin în Mamaia se declară foarte multumiți de serviciile oferite de hotelieri.

„Unii ne-au întrebat uimiți de ce apar informații care nu au legătură cu realitatea”, mai spune Puznava.

Totodată, acesta recunoaște că este un sezon estival mai slab față de cel din 2020, dar nu dă dreptate declarațiilor lui Mohammad Murad, proprietarul lanțului hotelier Phoenicia. Acesta din urmă afirma că este cel mai slab sezon estival din ultimii 30 de ani pe întreg litoralul.

„E cel mai slab sezon estival din ultimii 30 de ani, aș putea spune. Sunt 80-90.000 de turiști pe litoral. În luna iunie, domnul primar Vergil Chițac a stabilit ca prețul unui loc de parcare să fie de 100 de roni. O cameră cu mic dejun într-un hotel de trei stele era 200 de roni pe noapte. Ce a făcut acel loc de parcare să merite jumătate din prețul unei camere? Nici la Paris nu sunt astfel de costuri”, a declarat Murad.

Prețuri în stațiunea Mamaia

  • Prețurile pentru șezlonguri pleacă de la 25 – 35 de roni (100-140 lei), iar în zona cluburilor pot ajunge și la 100 de lei românești, adică 400 de lei moldovenești;
  • O bere poate costa de la 5 roni/draft (20 de lei), iar un frappe de la 5 roni (20 de lei), depinde de locul din care cumpărați.
  • Un prânz cu ciorbă, fel principal, desert și suc sau bere costă de la 70 roni/persoană (280 lei)

„Dacă nu alegi un hotel all inclusive, poți găsi cu ușurință șezlonguri la 20 de roni/zi (80 MDL), bere la 6 roni (24 MDL) sau frappe la 12 RON (50 MDL). Poți face însă și foarte multe lucruri gratuite – o plimbare pe faleza Cazinoului din Constanța nu costă nimic, plajele sălbatice din Vadu sau Corbu oferă răsărituri minunate și apusuri pe măsură. Poți savura o cafea turcească la nisip și o găsești la doar 7 RON (30 MDL), poți asculta muzică armenească sau grecească la un pahar de vin care costă sub 10 RON (40 MDL), poți face un city tour cu autobuzul supraetajat la doar câțiva lei. Farul genovez sau Moscheea Albastră pot fi vizitate gratuit”, a declarat Roxana Taiss, General Manager la Complex Mediteranean Mamaia, resort all inclusive.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală