Ana Calinici, cu mandat abia validat, însă pusă în situația să aleagă între deputată sau șefă de Cabinet a ministrului

22 Sept. 2021, 10:33
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
22 Sept. 2021, 10:33 // Actual //  MD Bani

Ana Calinici, una din cele cinci persoane cărora le-a fost validat ieri mandatul de deputat de Curtea Constituțională, din partea Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS) ar urma să se decidă dacă rămâne în funcția de parlamentară sau cea de șefă de Cabinet a ministrului Justiției, Sergiu Litvinenco, scrie Realitatea.md.

În cazul în care, Ana Calinici va da preferință funcției de șefă de Cabinet a ministrului Justiției și va renunța la mandatul de parlamentară, atunci PAS ar urma să se aleagă din nou cu un mandat de deputat vacant.

Astfel, în locul ei, conform listei depusă la CEC, ar urma să fie numit următorul supleant din lista PAS. Este vorba de Gavrouc Vitali.

Totuși, dacă această decide să-și păstreze mandatul de deputată, atunci ministrul Justiției, Sergiu Litvinenco va fi cel care va trebui să-și caute un nou șef de Cabinet.

Amintim că, ieri, magistrații CCM au validat mandatele de deputați a cinci persoane din lista electorală a PAS, care au suplinit locurile vacante în cadrul Fracțiunii, după ce parlamentarii, Natalia Gavrilița, Sergiu Litvinenco, Andrei Spînu, Dumitru Budeanschi și Rosian Vasiloi, au fost numiți în funcții guvernamentale. Este vorba de Dorel Iurcu, Ana Calinici, Evghenia Cojocari, Boris Popa și Ana Oglinda.

Realitatea Live

23 Ian. 2025, 11:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
23 Ian. 2025, 11:14 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Tariful de transport al petrolului rusesc marca ESPO din portul Kozmino către China a crescut de cinci ori, ajungând la 7 milioane de dolari, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite asupra sectorului energetic din Rusia.

Conform surselor din industrie, costul transportului petrolului rusesc către porturile chineze este acum semnificativ mai mare decât înainte de sancțiuni. Săptămâna aceasta, prețul transportului de petrol din portul Kozmino a atins 7 milioane de dolari, în creștere față de 5,5 milioane de dolari săptămâna trecută și de cinci ori mai mare comparativ cu tariful de 1,5 milioane de dolari înregistrat înainte de sancțiuni.

Porturile din China au devenit mai prudente în privința manipulării petroliere rusești, ceea ce a afectat tranzacțiile pe ruta ESPO. Totodată, sancțiunile au dus la includerea pe lista neagră a mai multor nave care operau anterior pe această rută. Pentru a suplini deficitul, vasele care anterior deserviseră porturile occidentale ale Rusiei s-au orientat către transporturile destinate Chinei.

Un exemplu este vasul tanker Legend, care s-a alăturat recent transporturilor de pe ruta ESPO. Acesta a încărcat petrol în portul Kozmino pe 20 ianuarie și urmează să descarce încărcătura în portul Huizhou, în sudul Chinei. Anterior, vasul Aframax transportase petrol marca Urals din porturile rusești Ust-Luga și Primorsk către piețele occidentale.

Această schimbare subliniază impactul sever al sancțiunilor asupra pieței petroliere din Rusia, dar și adaptarea transportatorilor care caută să mențină fluxurile comerciale către Asia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală