Ce mașini preferă moldovenii? Cea mai vândută marcă

18 Ian. 2023, 17:15
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
18 Ian. 2023, 17:15 // Au Bani //  MD Bani

În 2022, în Republica Moldova, s-au vândut exact 7.770 de autovehicule noi. Chiar dacă prețurile au crescut atât la automobile cât și la carburanți, numărul moldovenilor care și-au cumpărat mașini noi a crescut cu 12% față de 2021, scrie autoblog.md. Comparativ, în 2021, s-au vândut 6.818. Cea mai preferată marcă rămâne a fi Toyota, care domină topul pentru al doilea an la rând, depășind Dacia.

În total, la evidenţă au fost luate produsele a 56 de mărci auto, asamblate în anii 2021-2022. Toyota este cap de listă, cu 1.135 realizate, reuşind la limită să depăşească Dacia care a vândut 1.120 unităţi.

Astfel, cota mărcii japoneze pe piaţa de maşini noi din ţară este de 14.6%!

Toyota şi Dacia sunt singurele mărci care au reuşit să realizeze peste 1.000 de automobile într-un an calendaristic.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

TOP 10 cele mai vândute mașini noi în Republica Moldova

  1. Toyota – 1.135 unități;
  2. Dacia – 1.120 unităţi;
  3. Skoda – 971 unităţi;
  4. KIA (573);
  5. Suzuki (458);
  6. Renault (439);
  7. Hyundai (296);
  8. BMW (295);
  9. Mercedes-Benz (283);
  10. Ford (271).

Alte mărci care au reuşit să vândă cel puţin 100 de automobile sunt: HAVAL (230), Peugeot (209), Volvo (162), Geely (140), Porsche (105) şi Lexus (100). Celor de la Land Rover nu le-au ajuns doar doi clienţi pentru a avea cifra rotundă (98).

Potrivit sursei citate, cele mai multe mașini au fost cumpărate în decembrie, august și iulie.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală