Ce mașini preferă moldovenii? Cea mai vândută marcă

18 Ian. 2023, 17:15
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
18 Ian. 2023, 17:15 // Au Bani //  MD Bani

În 2022, în Republica Moldova, s-au vândut exact 7.770 de autovehicule noi. Chiar dacă prețurile au crescut atât la automobile cât și la carburanți, numărul moldovenilor care și-au cumpărat mașini noi a crescut cu 12% față de 2021, scrie autoblog.md. Comparativ, în 2021, s-au vândut 6.818. Cea mai preferată marcă rămâne a fi Toyota, care domină topul pentru al doilea an la rând, depășind Dacia.

În total, la evidenţă au fost luate produsele a 56 de mărci auto, asamblate în anii 2021-2022. Toyota este cap de listă, cu 1.135 realizate, reuşind la limită să depăşească Dacia care a vândut 1.120 unităţi.

Astfel, cota mărcii japoneze pe piaţa de maşini noi din ţară este de 14.6%!

Toyota şi Dacia sunt singurele mărci care au reuşit să realizeze peste 1.000 de automobile într-un an calendaristic.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

TOP 10 cele mai vândute mașini noi în Republica Moldova

  1. Toyota – 1.135 unități;
  2. Dacia – 1.120 unităţi;
  3. Skoda – 971 unităţi;
  4. KIA (573);
  5. Suzuki (458);
  6. Renault (439);
  7. Hyundai (296);
  8. BMW (295);
  9. Mercedes-Benz (283);
  10. Ford (271).

Alte mărci care au reuşit să vândă cel puţin 100 de automobile sunt: HAVAL (230), Peugeot (209), Volvo (162), Geely (140), Porsche (105) şi Lexus (100). Celor de la Land Rover nu le-au ajuns doar doi clienţi pentru a avea cifra rotundă (98).

Potrivit sursei citate, cele mai multe mașini au fost cumpărate în decembrie, august și iulie.

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO