Bayerische Motoren Werke (BMW) a raportat un profit trimestrial mai ridicat şi a menţinut previziunile privind rezultatele financiare din 2022, deoarece preţurile ridicate au compensat majorarea costurilor şi perturbările din lanţurile de aprovizionare, transmite Reuters.
„Rezultatele noastre solide din trimestrul trei din 2022 subliniază că flexibilitatea creează rezilienţă … suntem în grafic să ne îndeplinim ţintele pentru acest an”, a afirmat directorul general al companiei germane, Oliver Zipse.
Grupul, care deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce, a avertizat că majorarea inflaţiei şi creşterea dobânzilor „duc la deteriorarea consumului, ceea ce va afecta comportamentul de cumpărare în următoarele luni”.
Prin urmare, BMW se aşteaptă ca nivelul peste medie al registrului de comenzi „să se normalizeze, în special în Europa”.
Grupul se aşteaptă ca în 2022 vânzările pe plan global să fie uşor sub cele din 2021, în timp ce livrările de vehicule complet electrice ar urma să se dubleze.
În pofida unui declin al vânzărilor de 9,5% al vânzărilor, veniturile companiei cu sediul în Munchen au crescut cu 35,3% în trimestrul trei din 2022, la 37,18 miliarde de euro, peste estimările analiştilor intervievaţi de Refinitiv, care se aşteptau la 35,32 miliarde de euro.
De asemenea, profitul înainte de taxe al BMW s-a situat la 4,1 miliarde de euro, depăşind estimările analiştilor, de 3,4 miliarde de euro.
Grupul german a vândut anul trecut un număr record de vehicule – 2,52 milioane – în pofida deficitului de semiconductori şi a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.