Cu MAIB și Mastercard continui să călătorești la jumătate de preț prin Chișinău

30 Sept. 2021, 15:44
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
30 Sept. 2021, 15:44 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Pentru că e sigur, comod și modern, în luna octombrie continuăm să achităm cu cardurile în transportul public din capitală. Așa cum te-am obișnuit în luna precedentă, la achitarea cu cardurile Mastercard de la MAIB vei beneficia de 50% reducere la taxa de călătorie. Promoția este valabilă până pe 31 octombrie în troleibuzele nr. 22, 23, 24 şi 30 şi în autobuzele de pe ruta nr. 5.

Atât în troleibuze, cât și în autobuze, achitarea are loc în doi timpi și trei mișcări. Taxatorul, care este dotat cu terminal de plată, te va ajuta să beneficiezi de promoție și să descoperi beneficiile utilizării cardurilor în transportul public. Astfel, pentru a achita, este suficient:

  1. Să apropii cardul de plată contactless de ecranul terminalului şi să aştepţi semnalul sonor.
  2. După confirmarea plăţii, o sumă egală cu costul călătoriei este debitată automat din contul de card.
  3. Terminalul emite un semnal sonor şi imprimă o chitanţă cu informaţii despre costul, data şi ora călătoriei.
  4. În perioada promoţiei reducerea de 50% pentru călătorie se va aplica automat.

Pentru mai multe detalii, accesează Programul campaniei promoţionale „Cu Mastercard de la MAIB călătoreşti mai ieftin!”, iar pentru ca să fii maxim informat, îți reamintim despre principalele aspecte ale proiectului pilot:

  1. Care este preţul călătoriei în cazul plăţii fără numerar? Se percep comisioane suplimentare pentru achitarea cu cardul?

În luna septembrie și octombrie este în vigoare promoția „1 leu în troleu”, care presupune o reducere de 50% pentru achitarea cu cardurile Mastercard de la MAIB – 1 leu pentru călătoria în troleibuze nr. 22, 23, 24, 30 și 1,50 lei pentru călătoria în autobuzele de pe ruta nr.5 . Înafara campaniei, preţul călătoriei nu se modifică şi constituie 2 lei pentru rutele de troleibuz şi 3 lei pentru rutele de autobuz. Nu se percep comisioane suplimentare pentru plăţile fără numerar.

  1. Ce carduri bancare pot fi utilizate pentru a plăti călătoria prin intermediul terminalului de plată?

Sunt acceptate cardurile bancare contactless ale oricărei bănci din Moldova şi din lume ale diferitor sisteme de plăţi. Cardurile care acceptă tehnologia de plată contactless au un marcaj special – indicatorul contactless.

  1. Se poate achita pentru călătorie cu numerar?

Da, puteţi plăti pentru călătorie şi cu numerar: după ce primeşte banii de la pasager, taxatorul efectuează plata la terminalul de plată şi eliberează un bilet tipărit cu detaliile călătoriei.

  1. Cât timp durează plata contactless pentru călătorie?

Viteza este unul dintre principalele avantaje ale tehnologiei de plată contactless Mastercard. Plata are loc aproape instantaneu. În plus, pentru plata fără numerar nu este nevoie să se piardă timp căutând bancnote şi calculând restul, ceea ce, de asemenea, economiseşte timpul.

  1. Banii pentru o călătorie pot fi încasaţi accidental de două ori? 

Nu, terminalul procesează câte o plată la un moment dat, emite un semnal sonor, imprimă biletul şi se blochează. Pentru a efectua o altă plată de pe acelaşi card, taxatorul trebuie să iniţieze din nou plata. Prin urmare, este imposibil să se achite accidental călătoria de două ori.

  1. Cât de sigure sunt plăţile contactless?

Plăţile contactless sunt una dintre cele mai sigure metode de plată. În timpul tranzacţiei, informaţiile legate de plată sunt protejate de un cod dinamic unic (criptogramă), care nu poate fi utilizat a doua oară în scopuri frauduloase.

În plus, utilizând plata contactless pasagerul nu transmite cardul din mână în mână şi nu intră în contact cu numerarul, ceea ce este mai igienic. Studiile arată că pe bancnotele europene există în medie peste 26.000 de bacterii, care pot reprezenta un pericol pentru sănătate. Şi chiar şi pe bancnotele noi se găsesc aproximativ 2.400 de microbi.

Amintim că proiectul pilot de achitare contactless în transportul public din capitală a fost lansat în luna martie a acestui an de către Primăria Chişinău, graţie sprijinului tehnic şi financiar al Mastercard şi MAIB.

Despre Mastercard 

Masterсard este o companie tehnologică globală din industria plăţilor. Misiunea noastră este să dezvoltăm şi să fortificăm o economie digitală, care oferă priorităţi tuturor şi oriunde, prin intermediul tranzacţiilor sigure, simple şi accesibile bazate pe tehnologie. Folosind date şi reţele sigure, parteneriatele şi energiile noastre, oferim soluţii şi inovaţii care să ajute oamenii, instituţiile financiare, guvernele şi afacerile să-şi realizeze potenţialul său maxim. Cultura noastră şi tot ceea ce facem în interiorul companiei şi în afara ei, sunt determinate în funcţie de coeficientul de decenţă (decency quotient, DQ). Gestionăm afaceri în peste 210 ţări şi teritorii şi creăm o lume durabilă care oferă oportunităţi nepreţuite pentru toată lumea.

Despre MAIB

MAIB este banca comercială nr.1 în Republica Moldova, în topul clasamentelor performanţei bancare, cu peste 1/3 cotă de piaţă la indicatori, precum credite, depozite, active şi profit. MAIB este cel mai mare acceptant de carduri pe toate domeniile de business: POS terminale, ATM, comerţ electronic, terminale de autoservire. Banca oferă clienţilor săi cele mai variate şi inovative soluţii de acceptare a plăţilor prin intermediul cardurilor bancare. Prin reţeaua sa vastă, MAIB deserveşte aproximativ un milion de clienţi, persoane fizice, IMM-uri şi clienţi corporativi. În 2021, pentru al doilea an consecutiv, MAIB a obţinut titlul „Best Digital Bank Moldova”, oferit de Global Banking and Finance Review.  Totodată, MAIB a fost desemnată „Cea mai bună bancă în Moldova” de Revista Global Finance şi Euromoney.

P.

 

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală