(FOTO) Cum arată cele mai frumoase străzi din lume în 2021. TOP 11

18 Iun. 2021, 06:30
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
18 Iun. 2021, 06:30 // Au Bani //  MD Bani

Revista TIime Out a realizat un clasament al celor mai frumoase străzi din lume, în 2021. Pentru a realiza acest TOP, revista a chestionat peste 27.000 de oameni și s-au luat în considerare restaurantele, cultura, sentimentul de comunitate, mâncare, distracții. În top se găsesc și străzi din Europa. Iată care sunt cele mai frumoase străzi în 2021.

  1. Smith Street, Melbourne

Strada este cunoscută pentru puburile sale pline de gălăgie, pentru barurile rafinate, magazine, brutării, cluburi de noapte și muzică live.

2. Passeig de Sant Joan, Barcelona

Acest drum mărginit de copaci împarte Barcelona de la nord la sud și se întinde pe patru cartiere distincte – deși are și un caracter propriu. Secțiunea superioară se simte puțin mai veche, cu barurile și buticurile sale tradiționale precum Baylina, Bar Oller și Verdú. Între timp, capătul sudic este plin de restaurante super-elegante precum Granja Petitbo și ChichaLimoná, plus așa-numitul „triunghi manga” al magazinelor de benzi desenate atrăgătoare. Dar locul în care această stradă se evidențiază cu adevărat este modul în care pune pietonii și bicicliștii pe primul loc. Pistele pentru biciclete se întind pe toată lungimea străzii, iar vizitatorii au foarte mult spațiu pentru a se deplasa.

3. South Bank, Londra

4. San Isidro, Havana

San Isidro este o pânză de artă în aer liber: obloane, pereți și curți abandonate sunt vopsite în spray și periate cu un afișaj în schimbare de păsări orbitoare, fiare și expresie codificată.

5. Sunset Boulevard, Los Angeles

6. Witte de Withstraat, Rotterdam

Strada are galerii din abundență și restaurante respectate. De asemenea, cele mai mișto cluburi. Orice localnic la întrebarea „Unde să merg în acest oraș?” va răspunde Witte de Withstraat.

7. Rua Três Rios, São Paulo

La doar câteva minute distanță de frumosul muzeu Pinacoteca, această stradă și intersecțiile sale au găzduit mai multe generații de familii de imigranți care s-au mutat în Brazilia de-a lungul secolelor – din Italia, Coreea, Grecia, Bolivia, Europa de Est și din alte părți – toate lăsând amprenta lor pe ceea ce este astăzi unul dintre cele mai incitante peisaje gastronomice ale orașului.

8. Haji Lane, Singapore

Haji Lane este un fel de loc curios. A început să se simtă mult mai aglomerat la începutul anilor 2000, când estetica faux-vintage, bunica-chic era la modă. Dar, deși această tendință s-a estompat de-a lungul anilor, strada s-a revigorat și astăzi se simte și mai agitată. Datorită împrejurimilor deja pline de viață ale Kampong Gelam – o enclavă pentru comunitatea musulmană din anii 1800 – Haji a început să atragă noi chiriași și acum se simte ca elementul central al acestui cartier istoric. Banda este exclusiv pietonală, iar serile sunt cele mai bune pentru a-și absorbi atmosfera vibrantă.

9. Rua Rodrigues de Faria, Lisbona

10. Calle Thames, Buenos Aires

11. Křižíkova Ulice, Prague

Fațadele elegante în stil art nouveau și conversiile la mansardă alternează cu locuințe ponosite. Bătrânii călătoresc cu câinii lor, în timp ce lucrătorii multinaționali de birou iau sandvișuri vietnameze sau khachapuri georgiene înainte de a reveni la fabricile strălucitoare transformate. Delicatese și espresso abundă, plus un pătrat sub o înaltă biserică neoromanică găzduiește o piață. Iar Viaductul Negrelli în culoarea mierii, recent renovat, va adăposti în curând magazine și spații culturale sub arcadele sale.

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO